Gå til innhold

E46 330i Cabriolet 2005


Anbefalte innlegg

La meg presentere min nye bil, en BMW 330Ci cabriolet 2005.

Sist torsdag hadde jeg en fantastisk flytur over fjellet til Haugesund, hvor denne bilen stod. Det ble handel og fredag kjørte jeg over Haukelifjell og hjem. Første del av turen, på vei innover mot Ølen er flott, men Haukelifjell fremstod som rene postkortet! Snakk om å kose seg!

Litt om bilens historikk:

De første årene er bilen eid av BMW (Munchen), deretter ble bilen importert til Norge av han jeg kjøpte bilen av, en godt voksen kar. Det betyr at han har hatt bilen i ca 10 år. Kanskje noen har sett den i Haugesund? Km-stand er akseptable 124.000km. Den har vært sparsommelig kjørt på vinterstid, og alltid stått i garasje.

Bilen er utrolig tight og fin å kjøre. Jeg har ikke funnet rust, men bilen har en del skader etter steinsprut.  Det er også kast i en bremseskive.

Litt om bilen:

Mystic blue

Beige skinninteriør

M-sport II pakke

6-trinns manuell

Navigasjon, professional

TV

Sportsinteriør

Sportsunderstell

Aerodynamikk-pakke

Park Distance Control

El.seter m/minne

Shadow line

CD-veksler

Xenon-lys

Etc…

Som noen kanskje vet, så er jeg opptatt av lyd, dvs støy. Jeg solgte en E28 M535i blant annet fordi jeg synes den var slitsom støyete og kjøre.(Jeg lider av noe som heter hyperakusis)  På turen over fjellet hadde jeg påmontert hardtop, og den var deilig stille og godt isolert.  Åpen kjøring blir kun lokalt, og med kalesje er den overraskende stille. Mye bedre enn forventet.

Planer?

I første omgang blir det en skikkelig rens av interiør, og en motorvask. Har lyst på nye felger også (de er litt kantkjørt), for eksempel BBS-CH.

Stereoanlegget bør kanskje oppgraderes, jeg har i det minste lyst på aux-inngang (trenger ikke CD-veksleren)

330_8.thumb.jpg.e5c26ca5a409bea743b750eacff552d5.jpg

330_1.thumb.jpg.6c0be1a314e1815fa56d271a673ab9d6.jpg

330_2.thumb.jpg.9766ddfaa8f5d490d0f653936dbb729b.jpg

330_3.thumb.jpg.9ae700e15f00070e6405386c59b3ecfc.jpg

330_4.thumb.jpg.71bc08e6644d54487c1f568c15d02754.jpg

330_5.thumb.jpg.127a4561ddce62bac27540c02baae0e4.jpg

330_6.thumb.jpg.f9f61a6958846ad5dbe5ee4cc3360c77.jpg

330_7.thumb.jpg.f53e284c5571f10fefe4cced1ac811cd.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det ble litt for mye styr å importere igjen. Litt for mye annet som skjer i livet for tiden. Tanken på litt nyere bil ble mer og mer fristende. Og med denne får jeg også med kona på tur😊

Kjempefornøyd så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kjempeflott bil :) Jeg må si dette valget kom litt brått på ettersom jeg har skjønt at det var E34 du kikka på. Tror nok likevel du kommer til å bli fornøyd, M54 er utrolig stille og fine motorer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den Fredrik.

Etter litt tenking fant jeg ut at jeg hadde lyst på litt nyere bil denne gangen. Litt hyggelig å få med kona på tur☺

Men jeg mener fortsatt at E34 er BMW sitt flotteste karosseri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har sett denne rundtom her, om ikke så har det ihvertfall vært en identisk.

Uansett, den ser ihvertfall virkelig lekker og veholdt ut, gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

Jeg tror jeg har sett denne rundtom her, om ikke så har det ihvertfall vært en identisk.

Uansett, den ser ihvertfall virkelig lekker og veholdt ut, gratulerer! :)

Denne har holdt til i Salhusvegen i Haugesund i 10 år😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...