Gå til innhold

E46 330i Cabriolet 2005


Anbefalte innlegg

Fortsatt mye å gjøre med leiligheten og uteareal, i tillegg har vi vært på ferie.

Men nå har jeg endelig fått på nye hjul! Litt mindre innpress, så de fyller mer ut. Fortsatt 18 tommer, og samme dimensjon som før.

20170619_195604.thumb.jpg.9f810081f7188fba17dacde9096ac172.jpg

20170619_195514.thumb.jpg.0d4c1ea46677c0674e031694f158c94f.jpg

20170619_195442.thumb.jpg.b32ab3d6e27c3e16c6c1f4f2ffa5fb56.jpg

 

Neste prosjekt blir full vask/rens i motorrommet. Har kjøpt ny isolasjon til panseret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig lekker bil du har fått deg her! Perfekt fargekombinasjon sammen med en også perfekt Motor/gir kombinasjon. 

Denne er det bare å ta godt vare på! :-D

Sleng gjerne ut noen bilder med hardtop og softtop på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt faktisk på å kjøpe denne ifjor høst, men så ramlet det på et dødsfall og endel andre trivialiteter - også kalt livet, litt brått på. Så jeg måtte kjøpe en i01. Men håpet denne fikk et godt hjem, da jeg skjønte dette var et objekt å ta vare på. Hyggelig kar du kjøpte den av, stell godt med den, kanskje jeg kan kjøpe den ved neste korsvei 😉👍🏻😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han karen jeg kjøpte av var hyggelig.  Han bodde i en gammel skipsredervilla i jugendstil som oste av fordums storhet! Kan garantere deg Ron at bilen skal få en god pensjonisttilværelse, i alle fall så lenge jeg eier den. Tidligere eier har forresten kjøpt seg 430i coupe. 

Enig med deg Fredrik, i denne bilen er det meste "riktig". Jeg er veldig fornøyd med både bilen og kjøpet. Den er nydelig å kjøre, veldig tight og fin. Men jeg må innrømme at jeg savner litt av sjarmen med mine tidligere E28er. 

Jeg var tidligere skeptisk til å ha cabriolet, men jeg er nesten overrasket over hvor ofte jeg kjører uten tak. Med lite hår og sart hud så er det nesten en fordel med overskyet vær😊 Onsdag hadde vi i Østfoldavdelingen av BMWCCN en herlig kjøretur på svingete veier i indre Østfold, med alt fra E30 cab, Z1 Alpina, E39 Alpina, ett par M2, ++

Neste på lista nå er full service, bytte alle væsker og flushe motor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tambur4 skrev:

Ja han karen jeg kjøpte av var hyggelig.  Han bodde i en gammel skipsredervilla i jugendstil som oste av fordums storhet! Kan garantere deg Ron at bilen skal få en god pensjonisttilværelse, i alle fall så lenge jeg eier den. Tidligere eier har forresten kjøpt seg 430i coupe. 

Enig med deg Fredrik, i denne bilen er det meste "riktig". Jeg er veldig fornøyd med både bilen og kjøpet. Den er nydelig å kjøre, veldig tight og fin. Men jeg må innrømme at jeg savner litt av sjarmen med mine tidligere E28er. 

Jeg var tidligere skeptisk til å ha cabriolet, men jeg er nesten overrasket over hvor ofte jeg kjører uten tak. Med lite hår og sart hud så er det nesten en fordel med overskyet vær😊 Onsdag hadde vi i Østfoldavdelingen av BMWCCN en herlig kjøretur på svingete veier i indre Østfold, med alt fra E30 cab, Z1 Alpina, E39 Alpina, ett par M2, ++

Neste på lista nå er full service, bytte alle væsker og flushe motor.

 

Høres utmerket ut, da får vi snakkes når/hvis den tid kommer at bilen skal få et nytt hjem. E46 er fantastiske biler, BMW på sitt beste. Nyt sommeren og bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke ble det en 2-dagers tur langs svenskekysten. Vi tråklet oss nedover, via Grebbestad, Fjällbacka, Hunnebostrand, til Smögen. Flotte cab-veier! Hjemturen tok vi over den "blå-grønne"-veien via Enningdalen og langs iddefjorden. Turen kan anbefales!

Havstensund.thumb.jpg.1dd229b26d222113b397ed4e16939fee.jpg

Grebbestad.thumb.jpg.437a01d189182b7c38f54e2296418822.jpg

5959f8db3d008_smgen_havsbad.thumb.jpg.cb5542d2b75a5230d1057831fb287da8.jpg

"Riksdagsman Carl Wallentins fisk- och skaldjursgryta" Kan anbefales!

mat.thumb.jpg.cd128a8cd84e1aeb5ceab36584809893.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turen hørtes fin ut! 

Den går i "turboka", jeg samler på slike små turer. Som jeg kan ta med fruen og Z3'en. Og slå to fluer i en smekk:-)

Du holder til i Halden? Jeg studerte der i 3 år og ble glad i den byen i løpet av den tiden. Liten by men mye historie for de som er interesserte i slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder til i Halden ja. Bor nær Fredriksten festning.

Halden har blitt en flott by! Festningen er i en særklasse med alle sine arrangementer, alt fra Tons of Rock til opera. Mange bilkklubber har også treff der. Sørsiden med alle sine restauranter, gjestehavna, turterrenget med alle sportshyttene... Historien blir tatt godt vare på, interessant med kulturvandringer hver torsdag med mye lokalhistorie.

Det fine med Østfold er at det meste er sentralt, og det er kort vei til mange fine kjøreturer.

F.eks:

Sarpsborg-Skiptvedt-Askim-Rakkestad-Sarpsborg.

Hvaler-Fredrikstad-Engelsviken-Rygge-Larkollen-Moss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Endelig nypolert og vokset!

Brukte maskin og Menzerna medium(?) sammen med Autoglym. Selv etter å ha vasket, avfettet, vasket, clayet og vasket igjen så var det fortsatt mye urenheter i lakken. Det hjalp betraktelig, men ser fortsatt vaskeriper. Kunne sikkert ha brukt grovere skyts!

polert.thumb.jpg.a71c4cfd67a67d094f603d404a659428.jpg

Til helgen blir det kosetur til Larvik (Farris bad) sammen med noen vennepar. Vi tråkler oss nedover langs kysten fra Horten, om Åsgårdstrand, Ringshaug, Husvik, Tønsberg (verdens fineste by etter Halden), Nøtterøy/Verdens ende,  Melsomvik, Sandefjord, Larvik. En fantastisk tur som absolutt kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...