Gå til innhold

Gorgs fototråd - Fahrfreude reportasje og bilder


 Share

Anbefalte innlegg

  • Gorg changed the title to Gorgs fototråd - F80 M3

Fikk en kompis til å lage meg vannmerke som jeg tenker å bruke eksempelvis om det skal brukes som bakgrunnsbilde. 

Bildene på flickr og nettsiden min er sperret mot nedlasting, må beskytte meg litt mot kopiering.. På instagram er det så begrenset kvalitet på det man kan kopiere der at det gjør ikke stort.

 

X5M - gorg_f34 - Oslo17 01 16-9 vannmerke

 

 

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daniel. skrev:

Bildene er nok aldri helt sperret for nedlasting selv i god kvalitet :mellow:

Kanskje vannmerket skulle vært litt mindre? Eventuelt litt andre farger så det ikke er så "synlig" at det stjeler litt oppmerksomhet fra resten?

Det er ihvertfall ikke mulig å trykke "save image" på nettsiden min, og på flickr skal det være en begrensning på kvaliteten.

Vurderer å lage en versjon i en gråfarge. :) 

Står Fotograf inni RG logoen, den blir ikke mulig å lese lengre om den blir særlig mindre. Men skal prøve meg frem. 

Tenker kanskje  å lage en mal på hvor stor og hvor den skal stå i feks et 1920x1080 bilde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gorg skrev:

Det er ihvertfall ikke mulig å trykke "save image" på nettsiden min, og på flickr skal det være en begrensning på kvaliteten.

Vurderer å lage en versjon i en gråfarge. :) 

Står Fotograf inni RG logoen, den blir ikke mulig å lese lengre om den blir særlig mindre. Men skal prøve meg frem. 

Tenker kanskje  å lage en mal på hvor stor og hvor den skal stå i feks et 1920x1080 bilde.

Neida, men det finnes måter å få lagret bildet selvom :)

Ja jeg så det stod det. Gråfarge kan sikkert funke, eventuelt om du gjør logoen litt gjennomsiktig, og eventuelt på de bildene det lar seg gjøre, å kanskje blande den inn i bakgrunnen sånn at den er der, men ikke så synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daniel. skrev:

Neida, men det finnes måter å få lagret bildet selvom :)

Ja jeg så det stod det. Gråfarge kan sikkert funke, eventuelt om du gjør logoen litt gjennomsiktig, og eventuelt på de bildene det lar seg gjøre, å kanskje blande den inn i bakgrunnen sånn at den er der, men ikke så synlig.

Skal se hva jeg får til. Men har altså ikke tenkt å bruke det på alle bildene, selvsagt mest fan av å ikke ha vannmerker på bildene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to Gorgs fototråd - F80 M3 forskjell på f/2.8-1.2

Vist sammenligning på blenderåpning før, men gjør det like  gjerne igjen. 

Her er først f/2.8, så f/2.0 og sist f/1.2 tatt med kremobjektivet Canon EF 85mm f/1.2L II USM

F80 - gorg_f34 - oslo17 06 f 2.8

 

F80 - gorg_f34 - oslo17 06 f 2.0

 

F80 - gorg_f34 - oslo17 06 f 1.2

 

Gjorde et halvbra forsøk på å rekonstruere frontfangeren hvor skiltet var :o:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.12.2017 at 20.30, Gorg skrev:

Det er ihvertfall ikke mulig å trykke "save image" på nettsiden min, og på flickr skal det være en begrensning på kvaliteten.

Vurderer å lage en versjon i en gråfarge. :) 

Står Fotograf inni RG logoen, den blir ikke mulig å lese lengre om den blir særlig mindre. Men skal prøve meg frem. 

Tenker kanskje  å lage en mal på hvor stor og hvor den skal stå i feks et 1920x1080 bilde.

 

Nedlasting er en ting, men med noen tastetrykk så klarte jeg dette: 

5a2e4d5fee388_Skjermbildetest.thumb.JPG.0114746dac3b13031acff983ef631bc1.JPG

Si i fra hvis jeg skal fjerne bildet :)
Her har jeg ikke lastet ned bilde i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du no anbefalte innstillinger til Canon 7D Mk2 kamera? Med feks 50mm f1.4. Har du kun stilt på lysåpningen på bildene over her? Ingen etterbehandling eller noe annet?

Blir endel bilder av bikkja som sambo liker å styre med

https://www.instagram.com/oskar_the_staffy/

Kunne sikkert vært bedre. Men tenker å prøve litt på bilen etterhvert, og det blir noe annereldes, ikke altfor mye. Men generelt har man jo ett mer stillestående objekt, tilgang til mer lys og fargen på bilen er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, ahj skrev:

Nedlasting er en ting, men med noen tastetrykk så klarte jeg dette: 

5a2e4d5fee388_Skjermbildetest.thumb.JPG.0114746dac3b13031acff983ef631bc1.JPG

Si i fra hvis jeg skal fjerne bildet :)
Her har jeg ikke lastet ned bilde i det hele tatt. 

Hvis du klarer å laste det ned i 1920x1200 oppløsning så :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Geir Anders skrev:

Har du no anbefalte innstillinger til Canon 7D Mk2 kamera? Med feks 50mm f1.4. Har du kun stilt på lysåpningen på bildene over her? Ingen etterbehandling eller noe annet?

Blir endel bilder av bikkja som sambo liker å styre med

https://www.instagram.com/oskar_the_staffy/

Kunne sikkert vært bedre. Men tenker å prøve litt på bilen etterhvert, og det blir noe annereldes, ikke altfor mye. Men generelt har man jo ett mer stillestående objekt, tilgang til mer lys og fargen på bilen er annerledes.

Samme etterbehandling på alle de bildene, litt justering i lightroom, for så å fjerne skiltet i photoshop. Lagt på kontrastkurve etterpå. 

Fine bilder av bikkja :) 

Stativ bruker jeg svært ofte, men med en hund må man sikkert være mer mobil.

Pleier å unngå å gå over iso1600, helst så lavt som mulig. Og for å unngå blasse bilder og heftig CA så bruker jeg helst f/2.8 og oppover. Hvis det er veldig mye kontraster, som sollys bak objektet eller sterk belysning fra oven osv så vil det bli ekstra synlig når objektivet blir pushet mot yttergrensene, slik som 50mm 1.4 vil mellom 1.4 og 2.8. Det kan ofte bli pene resultat med 1.4, men fokusområdet er utrolig kort og hvis man ikke har optimale lysforhold kan bildet bli litt blass

Bruker bare fokuspunktet i midten, da kameraet sikkert vil fokusere på noe annet enn meg hvis alle er på. 

Ellers bruker jeg å variere med innstillingene ganske mye.

Har du sett videoen jeg lagde av etterbehandlinga? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Hvis du klarer å laste det ned i 1920x1200 oppløsning så :D 

Nei, det ente på 1073x719. Men kvaliteten er ikke akkurat best, men pass på da dette er ganske så lett og jeg "hentet" dette fra flickr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to Gorgs fototråd - M2, M3, M4, X5M, i8 Roadster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...