Gå til innhold

Gorgs fototråd - Fahrfreude reportasje og bilder


 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Artig, Runar! Oppgraderte nylig min EOS 400D med en EOS 7D, og må si det var massive forskjeller. Fikk også tak i et 50mm f/1.8 som jeg har fått lekt meg litt med, og det er jo en helt annen verden. :)

Det er litt av ei oppdatering 😃 

Hadde 450D før jeg gikk til 5D mk II. 

50mm 1.8 er noe av det beste du får mtp ytelse/pris. Litt mye plast, men du får et skarpt og lyssterkt objektiv til 1000 lappen 👌🏻

Da blir det litt mer bilder fra deg i nærmere fremtid? 😃 @Saltkjelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gorg skrev:

Det er litt av ei oppdatering 😃 

Hadde 450D før jeg gikk til 5D mk II. 

50mm 1.8 er noe av det beste du får mtp ytelse/pris. Litt mye plast, men du får et skarpt og lyssterkt objektiv til 1000 lappen 👌🏻

Da blir det litt mer bilder fra deg i nærmere fremtid? 😃 @Saltkjelen

Ja, det var merkbare greier. Først og fremst får jeg vel kanskje lære meg litt mer om innstillingene og hvordan kameraet enklest kan brukes. Ikke utenkelig at det dukker opp et spørsmål eller to. :)

Ja, 50mm f/1.8 var ikke dyre greiene. Elkjøp hadde den på tilbud til 699,- før helgen. Dessverre var de utsolgt, men i det jeg var der fikk det retur på en som angret seg. Ettersom den var å anse som brukt fikk jeg den til skarve 450,-. Da går det an! :) 

Vi får se på det med bilder, men det er ingen tvil om at du er en stor inspirasjon. Ikke at jeg noen gang kommer opp på ditt nivå, men artig er det lell. Tok et par bilder av 7ern i dag, så de dukker vel opp om litt. Hvilke program bruker du til å redigere? Synes standardprogrammet på iMacen fungerer så som så. Instagram-redigeringen må vel være det enkleste og optimale man kan få? Ulempen da er jo at bildene må publiseres før de kan lagres på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, det var merkbare greier. Først og fremst får jeg vel kanskje lære meg litt mer om innstillingene og hvordan kameraet enklest kan brukes. Ikke utenkelig at det dukker opp et spørsmål eller to. :)

Ja, 50mm f/1.8 var ikke dyre greiene. Elkjøp hadde den på tilbud til 699,- før helgen. Dessverre var de utsolgt, men i det jeg var der fikk det retur på en som angret seg. Ettersom den var å anse som brukt fikk jeg den til skarve 450,-. Da går det an! :) 

Vi får se på det med bilder, men det er ingen tvil om at du er en stor inspirasjon. Ikke at jeg noen gang kommer opp på ditt nivå, men artig er det lell. Tok et par bilder av 7ern i dag, så de dukker vel opp om litt. Hvilke program bruker du til å redigere? Synes standardprogrammet på iMacen fungerer så som så. Instagram-redigeringen må vel være det enkleste og optimale man kan få? Ulempen da er jo at bildene må publiseres før de kan lagres på telefonen.

Jøss, det er jo en knallpris!!

Det er hyggelig å høre 😃 Foto er jo artig, og bil er artig, ilag blir det vel hysterisk 😅

Bruker Lightroom og Photoshop. De har en fotopakke som ikke er så dyr. Ihvertfall for meg som bruker mye tid.

Lightroom kan du få gratis som app på telefon/ipad. Det anbefales, da kan du hente ut råbilder fra pcen via eks dropbox. 

Ellers får du gjort det meste i Lightroom, fra katalogisering (er det et ord? 🤷🏻‍♂️) til publisering direkte i feks Flickr og redigering. Redigerer alltid bildene først i Lightroom før jeg sender det til Photoshop

 

Legger en video her av ei redigering :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, foto er veldig artig. Går jo igjennom en del boligfoto hver dag, så får helt klart mersmak og inspirasjon av det. Skal kikke på nevnte redigeringsløsninger. For meg er det i hvert fall viktig at det kan brukes på MacBook/iMac, og ikke bare på en iPhone/iPad. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to Gorgs fototråd - M2, M3, M4, X5M, i8 Roadster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...