Gå til innhold

Gorgs fototråd - Fahrfreude reportasje og bilder


 Share

Anbefalte innlegg

On 6.4.2018 at 10.00, Gorg skrev:

Jobber mye med Lightroom, mesteparten av tiden går der, mens jeg avslutter arbeidet i Photoshop når det trengs. Syns det er mer ryddig.

Lightroom er veldig bra helt fra man importerer bilder, organiserer, velger ut og i ettertid kan lett finne frem til bildene i arkivet.

Har ikke sett så mye guider, ikke annet enn noen få youtubevideoer på dette. Det er et kraftig program som jeg antageligvis bare bruker en liten brøkdel av.

Skal se om jeg ikke finner litt nyttige videoer :) 

Fant du noe? Kjøpt meg nytt utstyr, og tenker å bruke endel tid å lære meg postprosessering. Kjekt med litt god start så det ikke blir så sykt trådt 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Geir Anders skrev:

Fant du noe? Kjøpt meg nytt utstyr, og tenker å bruke endel tid å lære meg postprosessering. Kjekt med litt god start så det ikke blir så sykt trådt 😛

https://www.liveclasscommune.com

Koster noen kroner, men det skal visstnok være veldig gode kurs og dyktige fotografer ;) 
Usikker på andelen av lightroom/photoshop, avhenger litt mellom kursene tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Geir Anders skrev:

Fant du noe? Kjøpt meg nytt utstyr, og tenker å bruke endel tid å lære meg postprosessering. Kjekt med litt god start så det ikke blir så sykt trådt 😛

 

Han har veldig gode videoer :) Har man tid til å se igjennom siden hans får man mange gode tips.

Det viktigste for meg er/var å finne min egen måte å gå frem på i Lightroom. Prøver ikke å imitere stilen til noen, men heller gjøre min egen greie. Mange lster ned presets de kjøper fra fotografer, men det funker ikke for min del.

Henter inspirasjon fra sånne videoer, og siden både LR og PS er utrolig komplekse program er det alltid nye ting å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Gorg skrev:

 

Han har veldig gode videoer :) Har man tid til å se igjennom siden hans får man mange gode tips.

Det viktigste for meg er/var å finne min egen måte å gå frem på i Lightroom. Prøver ikke å imitere stilen til noen, men heller gjøre min egen greie. Mange lster ned presets de kjøper fra fotografer, men det funker ikke for min del.

Henter inspirasjon fra sånne videoer, og siden både LR og PS er utrolig komplekse program er det alltid nye ting å lære.

Ja, jeg har samme tankegang, og orker ingen kurs. Jeg trenger noen pekepinner og se noen resultater jeg kan jobbe meg mot ved å teste selv. Skal sjekke videoen! Venter bare på Zeiss objektivet nu 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenker å lage ny IG konto for blant annet slike bilder: 

858216291_gorg_f34-landskap011920.thumb.jpg.057121de6125ac1632645e33288fe639.jpg

Tatt fra Per Kalsatinden, 1036 moh mot Bodø. Bodøhalvøya før Landegode, den store øya i bakgrunnen før Lofotveggen i all sin prakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så var det noen svært spesielle biler å se brukt på banen. En Ferrari 488 GTB (Med Pirelli P Zero dekk 😮 sikkert ikke stjernemerket runflat :D ) 

Og en Lotus som var verdens raskeste vekkeklokke i helga! For en bil :D 

_MG_9114-2.jpg

_MG_9117-2.jpg

_MG_9118-2.jpg

_MG_9120.jpg

_MG_9124-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig gjeng jeg var på treff sammens med. Arctic Fitment.

Stiftet for noen få år siden for å samle de som er interessert i svært lave biler, med syk fitment, alt som regel meget gjennomført!

Her er ikke målet å ha bare nye biler, alder er ingen hindring. Men ingen standardbiler. Her er det bags, static, gamle japanere, nye BMW'er 

R35 med Litchfield steg 4 eller 4.25 med godt over 600 hk! Endte opp som nummer 3 i dragracet. Bak en syk Porsche 911 Turbo S med litt attåt som vant mot en gammal Audi S2 med ett monster av en motor.. GTR'en hadde faktisk tatt turen fra Svalbard for å være med på treffet! 

_MG_9443.jpg

_MG_9445.jpg

_MG_9446.jpg

_MG_9450.jpg

_MG_9461.jpg

_MG_9462.jpg

_MG_9464.jpg

_MG_9466.jpg

_MG_9468.jpg

_MG_9470.jpg

_MG_9472.jpg

_MG_9477.jpg

_MG_9479.jpg

_MG_9480.jpg

_MG_9485.jpg

_MG_9487.jpg

_MG_9490.jpg

_MG_9494.jpg

_MG_9495.jpg

_MG_9504.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to Gorgs fototråd - M2, M3, M4, X5M, i8 Roadster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...