Gå til innhold

Dab montering og feilkoder 2014 530 xd


Anbefalte innlegg

Oki, har du hatt mye småkjøring i det siste?

Jeg fikk det lyset i fjor høst og det viste seg at bilen ikke hadde fått regeneret seg skikkelig. Du vil finne en beskrivelse av lyset i instruksjonsboka, og jeg tipper det fortsatt handler om DPF. Ta deg en 30-40 min tur med minimum 2-2500 rpm, så vil nok lyset slukke.

Tror ikke det har noe sammenheng med DAB radioen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Eivind320x skrev:

Oki, har du hatt mye småkjøring i det siste?

Jeg fikk det lyset i fjor høst og det viste seg at bilen ikke hadde fått regeneret seg skikkelig. Du vil finne en beskrivelse av lyset i instruksjonsboka, og jeg tipper det fortsatt handler om DPF. Ta deg en 30-40 min tur med minimum 2-2500 rpm, så vil nok lyset slukke.

Tror ikke det har noe sammenheng med DAB radioen ;)

Har nettopp kjøpt den så jeg har ikke kjørt noe på den nestn. Var bilselger som fikk montert Dab. De skulle feilsøke imorgen på den så regner med de får opp hva det skyldes. Var bare litt snodig at det skjedde rett etter radiomonteringa🤔 men takk for svar, kan jo være det du nevner også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de sikkert opp feilkode på DDE. Med tekst Exaust-gas recirculation-rate, control deviation. Fant det på min etter at den lampa hadde lyst. Vet at de kan starte regenerering av partikkelfilteret via diagnoseprogrammet hos BMW. 

Tror som sakt det ikke har noen sammenheng, men hold oss gjerne oppdatert på hva de finner ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Da hadde de feilsøkt å de fikk opp feilkode på egr ventil. Har nå kjørt bilen hjem til nord norge ifra trondheim. Motorlampa holdt seg slukket hele turen men begynte å lyse rett etter jeg kom hjem. Skal få den inn på verksted her å få en mer grundig sjekk. Merker ingen fusking med motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...