Gå til innhold

RemyNG
 Share

Anbefalte innlegg

Har gått til innsug av m60b40 innsug som jeg tenkte og bytte ut på M62b35 motoren. Så sitter jeg på tankene om flere oppgradering mens jeg er på gang. Vet ikke om bytting av dyser og optimalisering vil gi noe nyte.

Skal bytte grenrør og til highflow grenrør til høsten. 

Noen med noe formening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå hallå,

Det du skulle göra egentligen är att mäta hur blandningen ser ut på full gas. För eventuellt kommer man behöva mer bränsle där om du nu får bättre luftflöde genom insuget.

Jag kan mappa ett program efter dina värden om du kan provköra med bredbandslambda. Har redan gjort program till M52B28 med M50insug och M52TUB28 med M54B30 insug som båda blivit riktigt bra. Så finns säkert en del effekt att hämta.

Jag tror inte du kommer behöva byta till större dyser. Original dyser bör räcka.

Mvh
Andreas, Fekzen.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om det er større innsug på B40 enn B35 motoren. Mener at M60B30 og B40 har samme innsugsspjeld i alle fall. Dette spjeldet er like stort som E36 M3 motorer på +- 300 hk.Det jeg har lest er at tidlige M62B44 innsugsmanifoiler(kanskje alle nonvanos 4.4) visstnok skal ha bedre flow enn innsuget til M60B40. Noen bytter derfor til dette innsuget på M60B40 motorene. Andre synes lyden av B40 innsuget er tøffere. Det er mulig at du allerede har stort nok innsug, så lenge du har nonvanos motor. M62 vanosmotorer har visstnok nedstrupet innsug. Men bedre flow på eksosmanifoilene har jeg hørt gir mer effekt, men da på høyere turtall.

Eirik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eirik Viste skrev:

 

Fikk innsuget idag og er vesentlig forskjell dimensjonene på de. Om effekten er oppnådd det som er ønsket er jo en annen ting. Har gått til innkjøp av grenrør og så gjenstår og se hvor mye effekt jeg får av dette. Er uansett en rimelig oppgradering da innsuget som er regel billig i innkjøp og er bolton. 

IMG_20170510_175521.thumb.jpg.9fb3c1abe95015f4482c01b5e8a7aaa8.jpg

Dette er bilde av innsuget som står på bilen orginalt. 

IMG_20170510_172043.thumb.jpg.3a82f70bb042c969b81579f3d77c0091.jpg

Og b40 innsuget som jeg hentet idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.5.2017 at 12.35, Fekzen skrev:

Hallå hallå,

Det du skulle göra egentligen är att mäta hur blandningen ser ut på full gas. För eventuellt kommer man behöva mer bränsle där om du nu får bättre luftflöde genom insuget.

Jag kan mappa ett program efter dina värden om du kan provköra med bredbandslambda. Har redan gjort program till M52B28 med M50insug och M52TUB28 med M54B30 insug som båda blivit riktigt bra. Så finns säkert en del effekt att hämta.

Jag tror inte du kommer behöva byta till större dyser. Original dyser bör räcka.

Mvh
Andreas, Fekzen.se

Er vel best og levere bilen inn for dette og eventuelt? Sverige er ikke så langt så en tur hadde aldri skadet. Men jeg gjør nok sette når grenrør er på plass og. 

Har forstått selv at dysene som sitter i disse holder for jobben. Er kun snakk om annen måte dysene spruter på som er forskjell fra Lucas til Bosch Pintle sine men om det gir noe økt effekt er en annen ting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...