Gå til innhold

BMW E36 328I


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg tenkte å legge ut min E36 for salg nå ettersom at jeg ikke har råd til å ha 2 biler lengre. 

Men er litt usikker på hva folk hadde gitt for den, og har lett litt rundt, men ikke funnet noe lignende.

Største grunnen til at jeg er usikker på pris er fordi 328'en er ombygd til en litt kraftigere Amerikansk M3 av eieren før meg, så den ligger på rundt 280-290hk, og grunnet dette så er jeg litt usikker på hva folk hadde ønsket å gitt for en slik bil? 

 

Takk for alle svar :)

 

Iphone_7_030.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280-290? std er det us m3 er det vell mere rundt 240.

Er den godkjent ombygd? hvilke bremser? trenger den ny lakk til 40k for å bli bra?

panserlås, manglende lakk av front, manglende listverk etc trekker en god del ned også. er den heller ikke godkjent med motor så tror jeg den blir tungsolgt.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg prøve å legge ut litt flere bilder av motorrom ihvertfall, eneste lister som mangler er de minste helt forrerst på begge sider, store deler av bilen er helt ny lakkert, så det skal nok ikke være noe problem.

håper dette bildet kan hjelpe litt, hvis ikke så kan jeg alltids prøve å få tatt flere bilder av eventuelle ting som trengs å gå gjennom før den blir lagt ut :)

Tusen takk for hjelp dere som svarer :) 

 

Iphone_7_049.thumb.JPG.6066f8708e47f4add19d8cafe610ab15.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, hsd said:

280-290? std er det us m3 er det vell mere rundt 240.

Er den godkjent ombygd? hvilke bremser? trenger den ny lakk til 40k for å bli bra?

panserlås, manglende lakk av front, manglende listverk etc trekker en god del ned også. er den heller ikke godkjent med motor så tror jeg den blir tungsolgt.

var 280-290 jeg fikk høre av han jeg kjøpte den av, så er vel egentlig bare det jeg har forholdt meg til. Men hadde vært morro å hatt den på en dyno for å sjekke for mye det faktisk er der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, bimmerfun said:

Ut i fra finn annonsen vil jeg tro 50-70 er mer realistisk salgsum. 

 

Det kan jo høres mere riktig ut ihvertfall, la den ut for en litt urealistisk pris med vilje,  tenkte å høre litt rundt her før jeg justerte den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det der hadde vært en USA m3 motor ville den hatt 240hk.

Men, med stor fare for å ødelegge dagen din tror jeg at jeg kan si at det ikke er tilfelle. 

 Hvis du googlet "s50b30us" og "s52b32" så ser du at ingen av de ligner din motor. Det der er nok en 328i.  

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, -Erik- said:

Hvis det der hadde vært en USA m3 motor ville den hatt 240hk.

Men, med stor fare for å ødelegge dagen din tror jeg at jeg kan si at det ikke er tilfelle. 

 Hvis du googlet "s50b30us" og "s52b32" så ser du at ingen av de ligner din motor. Det der er nok en 328i.  

Hei, takk for svar på dette :) 

ble tilsendt denne speclisten også av en av de tidligere eierene :) 

IMG_0093.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er om trent samme oppsett jeg har på min motor, det som er viktig med oppsettet du har er omprogramert hjerne. ellers vil den ikke gå helt rett. har hørt folk benket disse motorene med samme oppsett som deg til ca 230 på hjula ;) tror det er mer effekten din har. de går bra uten tvil :) også mye gromme deler på den så ikke noe dårlig bil dette. Lykke til med salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, carlhaakon skrev:

Dette er om trent samme oppsett jeg har på min motor, det som er viktig med oppsettet du har er omprogramert hjerne. ellers vil den ikke gå helt rett. har hørt folk benket disse motorene med samme oppsett som deg til ca 230 på hjula ;) tror det er mer effekten din har. de går bra uten tvil :) også mye gromme deler på den så ikke noe dårlig bil dette. Lykke til med salg!

Vil tro du\de misforstod benkingen\dynopapirene isåfall. Er nok 230 i motor endel har benket med lignende oppsett.

Var en på forumet her tidligere som dro strikken enda lengre, og endte ikke på 230 på hjulene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, -Erik- said:

Ser av finn.no annonse at du fikk solgt den, hva fikk du for den? Fikk du opplyst nye eier bedre en hva du ble vedr motor etc? 

Fikk 55000kr for den :) jeg fikk litt mere info underveis fra tidligere eiere, også fikk kjøper nr til eieren før meg, så han ble fornøyd og fikk den infoen han trengte :) fant vel ut av at det var riktig som det sto over her, at det ligger noe rundt 240hk i bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...