Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Flott bil :) Så bra ut med BBS hjulene, dog kanskje litt for "beefy" dekk bak :P

Ang merke så heller jeg litt mot originalt jeg også. Merkelig nok så har en av de forrige eierene på min bil byttet til hvit og svart på panser men latt bak være originalt. Så en av de må jeg bytte :P

Hvit og svart passer jo egentlig litt på biler som er mørk grå og svart så er liksom ikke helt feil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Daniel. skrev:

Flott bil :) Så bra ut med BBS hjulene, dog kanskje litt for "beefy" dekk bak :P

Ang merke så heller jeg litt mot originalt jeg også. Merkelig nok så har en av de forrige eierene på min bil byttet til hvit og svart på panser men latt bak være originalt. Så en av de må jeg bytte :P

Hvit og svart passer jo egentlig litt på biler som er mørk grå og svart så er liksom ikke helt feil heller.

Tusen takk. De er "bare" 265 brede da, men er litt høy profil (35 bak og 40 foran) så kanskje det bidrar til å gi det inntrykket. For egen del liker jeg at de fyller godt ut i hjulbuen og er "kant i kant" med skjermen :)

Angående merket så tror jeg det passer fint til fargene ellers ja, men har ikke helt bestemt meg. Får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå at dette er din bil da, så modifiser etter hva du liker selv :) Du som skal være fornøyd med den. Får gå mot bølgen og si at det faktisk hadde vært litt tøft med svart og hvitt ettersom det går igjen i detaljene mange steder på bilen. Så lenge det ikke er sånn jalla karbondrit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Frode D skrev:

Jeg ville også beholdt de blå rondellene, men hvis du velger å bytte så holder jeg klart en knapp på sort og hvit. Carbon ser bare jalla ut. :)

Ja planen er i så fall svart og hvit, ikke karbon. Har ingen karbondetaljer forøvrig uansett. Men mulig jeg beholder også. Takk igjen for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
2 timer siden, Clevion skrev:

Flott bil, interessant lesning av eventyret ved Ventura-boksen. Endte du opp med å lakkere refleksene bak? Ellers er jeg ganske enig med de andre her om å beholde BMW-emblemet blått, svart og hvitt, det er liksom hellig :P

Hei, takk for det! Ja, jeg bestemte meg for å beholde BMW-emblemene som de var. 

Refleksene ble derimot erstattet med lakkerte varianter, du kan se hvordan det ble på noen av de nyere bildene. På alle bildene med BBS-felger fra side 10 og utover i denne tråden så er refleksene lakkert. :) Hvis du har sett på bildene og ikke la merke til det så ble det antagelig bra ;)  -  Selv synes jeg det ser veldig bra ut, på litt avstand ser det ut ekstra lufteslisser lignende de som er på M-modellene. Og gjør at rompa ser mye renere ut enn med de røde refleksene.

EDIT: Går du inn på profilen min og trykker på profilbildet mitt så ser du de lakkerte refleksene ganske bra der og.

Jeg tenker forøvrig å kode om så bilen alltid har kjørelys så jeg sikrer at jeg synes bakfra også under forhold med redusert sikt på dagtid (hvor baklysene ellers ikke ville vært påslått). Per nå har jeg lysbryteren på "På" istedenfor Auto for å oppnå det samme. 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, macrorain skrev:

Hei, takk for det! Ja, jeg bestemte meg for å beholde BMW-emblemene som de var. 

Refleksene ble derimot erstattet med lakkerte varianter, du kan se hvordan det ble på noen av de nyere bildene. På alle bildene med BBS-felger fra side 10 og utover i denne tråden så er refleksene lakkert. :) Hvis du har sett på bildene og ikke la merke til det så ble det antagelig bra ;)  -  Selv synes jeg det ser veldig bra ut, på litt avstand ser det ut ekstra lufteslisser lignende de som er på M-modellene. Og gjør at rompa ser mye renere ut enn med de røde refleksene.

EDIT: Går du inn på profilen min og trykker på profilbildet mitt så ser du de lakkerte refleksene ganske bra der og.

Jeg tenker forøvrig å kode om så bilen alltid har kjørelys så jeg sikrer at jeg synes bakfra også under forhold med redusert sikt på dagtid (hvor baklysene ellers ikke ville vært påslått). Per nå har jeg lysbryteren på "På" istedenfor Auto for å oppnå det samme. 

 

 

Så noen bilder tidligere i tråden der jeg ikke så de engang å syntes det så ut som du hadde bytta fangeren bak, så det blei drit bra :)

Apropo det med lysbryteren har jeg ikke tenkt på selv, nettop kjøpt ny bil, vet ikke om baklysa mine er slukket på dagtid eller om de faktisk står på, må jeg få sjekket ut en dag, bryteren min har stått i Auto hittil ivertfall :)

Edit: Kjøpte du refleksene ferdig lakkert? Fant en side som selger dem, men tror ikke de sender til Norge. De hadde riktignok samme fargekode som min bil har (Sophistograu Metallic A90), men heter noe annet der.

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Clevion skrev:

Edit: Kjøpte du refleksene ferdig lakkert? Fant en side som selger dem, men tror ikke de sender til Norge. De hadde riktignok samme fargekode som min bil har (Sophistograu Metallic A90), men heter noe annet der.

Jeg kjøpte mine her, de sender til Norge. https://ind-distribution.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ferdig lakkert, samme sted som @sluquet. Det er såvidt jeg har forstått nye, originale reflekser som er lakkert, og du kan velge mellom de fleste originale fargene. Jeg valgte jo da svart istedenfor bilens farge, men de hadde i bilens farge også hvis jeg hadde ønsket det. Lakkeringsjobben ser veldig bra ut. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, macrorain skrev:

Hei, takk for det! Ja, jeg bestemte meg for å beholde BMW-emblemene som de var. 

Refleksene ble derimot erstattet med lakkerte varianter, du kan se hvordan det ble på noen av de nyere bildene. På alle bildene med BBS-felger fra side 10 og utover i denne tråden så er refleksene lakkert. :) Hvis du har sett på bildene og ikke la merke til det så ble det antagelig bra ;)  -  Selv synes jeg det ser veldig bra ut, på litt avstand ser det ut ekstra lufteslisser lignende de som er på M-modellene. Og gjør at rompa ser mye renere ut enn med de røde refleksene.

EDIT: Går du inn på profilen min og trykker på profilbildet mitt så ser du de lakkerte refleksene ganske bra der og.

Jeg tenker forøvrig å kode om så bilen alltid har kjørelys så jeg sikrer at jeg synes bakfra også under forhold med redusert sikt på dagtid (hvor baklysene ellers ikke ville vært påslått). Per nå har jeg lysbryteren på "På" istedenfor Auto for å oppnå det samme. 

 

Jeg har kodet om slik at lysene lyser når DRL er aktivert også. Synes det både er penere og sikrere. Gjør også at du kan om du, vil la lysene stå i «0» også ved kjøring i tunneler.

Synes refleksene dine ble skikkelig bra, så det bare må jeg også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kodet om så baklysene lyser på DRL jeg også. :) Satt intensitet på medium, det så mer enn lyst nok ut. Greit med litt ekstra synlighet bak iom at refleksene er borte. Har også vært hos BMW og kjøpt 5år/60,000km serviceavtale :)

 

Digresjon: Hvorfor kommer alle biler med separate reflekser nåtildags, det er jo ikke direkte pent? Hvorfor ikke ha de integrert i lyktene som tidligere? 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, macrorain skrev:

Har også vært hos BMW og kjøpt 5år/60,000km serviceavtale :)

Skal også kjøpe det ved neste service - valgte du ihht. matrisen som ligger online? Må se på hva som svarer seg for oss - bilen er 3 år i mai, men har kun vært på en service (første oljeservice). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, papertiger skrev:

Skal også kjøpe det ved neste service - valgte du ihht. matrisen som ligger online? Må se på hva som svarer seg for oss - bilen er 3 år i mai, men har kun vært på en service (første oljeservice). 

Hvis jeg har skjønt det riktig så må du kjøpe det senest ved første service, så da tror jeg kanskje det er for sent. Valgte basert på matrisen på nettet ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...