Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Bilen kastet jo ikke uventet en feilkode på at kontakten til eksosventilen ikke var tilkoblet (siden eksospotta den skal kobles til ligger i garasjen), så jeg har som nevnt over bestilt en sånn fin dummyplugg som man skal koble til. Jeg var bare 90% sikker på at denne faktisk var aktiv, og ikke bare en plastplugg for å beskytte kontakten, men viser seg heldigvis at den er det. Så da slipper jeg feilkode på det. Ledningen var lang og fin, så kontakten ble festet pent med strips på innsiden av fangeren.

Digresjon: Da jeg tittet oppunder og inn i bakfangeren så jeg at man ser rett inn på baksiden av refleksene som jeg har byttet ut i lakkert utgave. Disse var jo et svare strev å få løs fra utsiden (som videoene på nettet mener man skal gjøre), men fra innsiden av fangeren er det relativt fri tilgang til klipsene i bakkant, så det er nok ca 100 ganger lettere å gjøre det den veien (hvis noen har planer om å bytte ut de, som f.eks @330_Simonsen ):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Å nei, nå fikk jeg akkurat bekreftet at BMS sitt intake kit for 330i er plug and play på 330e også. Nå fikk jeg ikke lyst på det i det hele tatt. :?

Så det du egentlig sier er at du allerede har bestilt? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ahj skrev:

Så det du egentlig sier er at du allerede har bestilt? 😃

Jeg har hvertfall spurt om pris fra noen luringer i Malaysia som faktisk har montert den på 330e og også er importør av BMS 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, macrorain skrev:

Å nei, nå fikk jeg akkurat bekreftet at BMS sitt intake kit for 330i er plug and play på 330e også. Nå fikk jeg ikke lyst på det i det hele tatt. :?

Hvilken av de tenkte du på? Den som gir 13 ekstra hester til £549 eller den til £199? Ble litt fristet selv nå.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, fupsaker skrev:

Hvilken av de tenkte du på? Den som gir 13 ekstra hester til £549 eller den til £199? Ble litt fristet selv nå.. :P 

Det er nok mest lyd man får mer av tenker jeg :)

Denne: http://www.burgertuning.com/B58_340i_bmw_performance_intake.html (er info til flere modeller/motorer her selv om selve linken antyder at det er til 340i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fahad skrev:

Bestilte du fra samme selger? :)

Nei, fant ikke akkurat det kittet jeg skulle ha fra han duden på ebay. Fant en hjemmeside som virket til å være det samme også, men der ble det litt dyrere om jeg skjønte alt rett, så da bestilte jeg til slutt direkte fra burgertuning.com. :) 

Fikk mail om at den var sendt en halvtime etter at jeg fikk ordrebekreftelsen, så det ser jo lovende ut. :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brum brum, plystreplystreprrrrrrshsht! Jeg trodde jeg i beste fall skulle få en stakkarsling "Psh" når jeg gikk av gassen, men det er jo skikkelig kvitring i wastegaten på disse bilene! Moro! 

Montering av BMS Intake gikk fint, alt passet som forklart i bruksanvisningen. 

I tillegg til plystringen ble det grovere og råere / mer raspete lyd ved pådrag. Tipper man får merkbar forbedring i lyden ved å bytte filter selv om man ikke har gjort noe med eksosen også. Superfornøyd med lyden nå!

Før/Etter-bilde vedlagt :D

 

IMG-1852.JPG

IMG-1854.JPG

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Gabz skrev:

Krever lydklipp!

Ja, ikke så lett å få til fornuftig opptak av hvordan det egentlig høres ut innenfra. Må lure en eller annen til å filme fra utsiden en dag kanskje. 

 

Ellers leste jeg litt om motoren, og den har visst elektronisk styrt wastegate og ingen dumpventil - så det er derfor det er såpass mye kvitring når man har økt turbotrykket litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.4.2018 at 1.07, Gabz skrev:

Krever lydklipp!

OK @Gabz, da har jeg tatt opp litt. Ikke så lett å gjengi fornuftig, men her hører man hvertfall litt wastegate-plystring og sugelyd når man gir gass, og mot slutten lukker jeg soltaket så man hører motorlyden litt renere over vindstøyen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...