Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

1 time siden, macrorain skrev:

Digresjon: Hvorfor kommer alle biler med separate reflekser nåtildags, det er jo ikke direkte pent? Hvorfor ikke ha de integrert i lyktene som tidligere? 

Du er ikke alene om å lure på det, det hadde jo vært null problem å plassert disse i selve lykten. På F30 er det jo ikke så stort problem, da de er lette å skjule, men på de som har de midt på fangeren blir det jo ikke pent uansett hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Hvis jeg har skjønt det riktig så må du kjøpe det senest ved første service, så da tror jeg kanskje det er for sent. Valgte basert på matrisen på nettet ja. 

Nei, fikk beskjed av både Bilia og Bavaria at det er mange som kjøper det før 2. service, da BSI 5år/60k kosta litt mindre enn selve servicen på rundt 60k. Men mtp. at bremsevæskeskift og sånne ting også inngår kan det være greit å kjøpe for det, selv om en selvfølgelig får størst utbytte om en kjøper det før 1. service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Jeg fjernet midtre lyddemper på bilen i fjor for å få litt mer lyd, og det ble det, men ikke spesielt stor forskjell. Har nå lest til øyet ble stort og vått og også hørt på endel youtubevideoer, og det virker som det skal ganske mye til å få mye lyd ut av disse bilene, hvertfall så lenge downpipen er intakt. 

Planen min nå er å få spesialbygget en ny bakre del (bakre lyddemper) for å få mer lyd, og lurer på om noen har praktiske erfaringer med dette på N20/B48 med tanke på hvor stor forskjell det gjør å bytte denne, og hvor åpen potte man kan kjøpe uten at det tar helt av. Det virker som om endel gjør en "muffler delete" og tar den helt bort og selv da blir det ikke heeelt crazy, og f.eks m performance anlegget er ikke spesielt mye høyere. Så jeg ser for meg en free flow-demper som er rimelig åpen. Ønsker meg ganske grov lyd uten at det blir for stor endring i kabinen. Mistenker at dette skal gå greit, det er ingen antydning til "drone" nå, og iom at det er 8 trinns automat så ligger jo turtallet veldig lavt ved vanlig kjøring. 

Hva tenker folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da blir bakre potte erstattet av en Magnaflow straight through (https://www.magnaflow.com/products?partNumber=11376) som er halvparten så stor som den som sitter der. 

Avslutter det hele med 2x2.75" ferrita utblås (http://www.ferrita.com/sv/entreprenad-1/andror/zz-sortiment/andror-rf-med-ferrita-logo-36).

Midtre potte er allerede fjernet, resonatoren beholder jeg på.

Eksosduden ga det 50% sjanse for at jeg kom tilbake etter en uke for å reversere det fordi det ble for høyt, og 50% sjanse for at det ble dritkult. Så dette blir spennende. :)

Bilder og lydklipp kommer etterhvert, montering bestilt til neste fredag. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette ble jo helt knall! :)

Tomgangslyden ble så dyp at den høres nesten ikke på laptopen min, så headset/hodetelefoner anbefales :)

Ble mye dypere og grommere lyd på tomgang, og høyere og sintere lyd når man gir på. Under cruising på motorveihastighet er det ingen resonans og bare marginalt høyere når man kommer opp i typ 120km/t. Fra 110km/t og nedover er det fortsatt nesten lydløst inni kupeen. :D

 

Her er litt før og etter på tomgang og litt vipping på gassen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sluquet skrev:

Ble bra lyd!

Ja, takk - ble overraskende bra. Vært ute og kjørt litt nå, og på full gass så åpner det opp noe voldsomt, og kommer også ganske kraftig sugelyd fra turboen. :) :wub:

Samtidig så er det så lavt turtall når man bare triller rundt at da er det stille og rolig. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel gi litt kred til Bilens eksos i Vestby også, som har gjort jobben. Hyggelig og god hjelp i forkant, og godt utført arbeid. Eksosen står perfekt, og er helt kant i kant med fangeren. :)

Glemte også nevnte kontakten til eksosventilen som var i originalanlegget (som nå naturlig nok er borte). Til denne har jeg bestilt https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/dummy-flap-actuator/18302411427/ som er en original BMW-duppedings til bruk når man har eksos som ikke har flapp. Den vil beskytte kontakten, og muuuligens forhindre feilkoder også. Den følger med til m performance anlegget til andre modeller. Usikker på om den kun beskytter kontakten eller om den faktisk har noe inni seg som "later" som sensoren er til stede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...