Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Da er alt av ECUer og datastyring endelig oppdatert til siste versjon hos BMW.

Dermed er Venturaboksen tilbake i bilen, foreløpig med Map 3 (annet og mer moderat fuel map enn Map 5 som er standard). Etter en frisk tur i dag er det ingen feilkoder, men skal kjøre en stund med dette for å se at det ikke dukker opp noe før jeg går tilbake til Map 5. 

Har forsøkt å få ut av Ventura hva slags effekt bilen har på Map 3, men de har visst feriestengt ut September. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1 time siden, Geir Anders skrev:

Spørsmål, hvorfor gjør du det ikke ordentlig med engang med ECU flash, istedenfor box?

Det er såvidt meg bekjent ingen som har laget det til B48. Ved overgangen fra N20 til B48 kom det ny ECU fra Bosch som ingen har knekt enda.

EDIT: Forøvrig er denne koblet til både turbo/maf, bensintrykk og kammen, og justerer bensin og ladetrykk basert på informasjonen den leser. Ser i utgangspunktet ikke noen grunn til at den ikke skal kunne gjøre en fornuftig justering.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg kjørt et par uker med map 5 (originalinnstilling, og innstillingen som tidligere ga meg feilkoder), og med flere godt over snittet inspirerte turer. Ingen feilkoder overhodet. Ser ut til at ECU-oppdateringen fra BMW gjorde susen. :)

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
10 timer siden, M-Tech skrev:

Godt fornøyd med 330e? Hvordan er forbruket hvis man kjører rundt 45km hver dag og lader hver natt? Vurderer å bytte ut min 335i i 330e. 

Hei, veldig fornøyd! 

Hvilket forbruk du har på 45km vil variere med kjørestil og hva slags hastigheter det er på veiene. Ved standard innstillinger starter bensinmotoren hvis du kjører over 80km/t, men det kan overstyres med et knappetrykk. Tipper et sted mellom 0.3 og 0.4/mila på 45km. Jeg kjørte til og fra Oslo (ca 70km totalt fra der jeg bor) på 0.39/l en gang. 

Ved fulladet bil og fornuftig temperatur ute viser bilen at den skal klare 30km på ren strøm, men i praksis klarer den ca 20km+.  

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva synes folket, badge blackout or not?  

Jeg har allerede debadget bakluka, svart istedenfor krom grill (som man ser på bildet), svart istedenfor krom lister langs vinduene, blacket ut reflektorene på fangeren bak (lakkert svart) og svart "eu-merke" på skiltene, så det blir i så fall i teorien ganske gjennomført.

Kjøper i så fall emblem av høy kvalitet og bytter ut de originale, ikke bare folierer.

panser2blackout.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...