Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

15 minutter siden, matts93 skrev:

Veldig flott skute du har rappa tak i her ;) Åssen er Hybridsystemet, funker bra og bra rekkevidde? Rekner med en flytter seg greit :) 

Hei, 

Det funker helt supert, men bra rekkevidde er vel å ta i. Bilen viser maksimal elektrisk rekkevidde 28km når den er helt fulladet. Men det fungerer jo fint på småturer (som jeg har mest av), så jeg tror den passer mitt bruk godt. I tillegg gir den jo et flott ekstra skyv når man er ute på landeveien ja :) Fin måte å få fordelen av strøm på småturer, og slippe rekkeviddeangst på de lengre turene.

Systemet jobber upåklagelig sammen, og gjør f.eks auto start/stopp i lyskryss mye mindre irriterende, fordi den bare siger avgårde i elektrisk modus umiddelbart, og fyrer opp bensinmotoren først etterhvert, og uten at man legger merke til det. I sport modus merkes overhodet ingen forsinkelse hverken fra turbo eller elektrisk motor, litt samme følelsen som å kjøre Tesla eller andre velmotoriserte elbiler, bare godt skyv med en gang. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfeldigvis noen i Oslo/Akershusområdet som har alternativer til BMW for montering og evt lakkering av disse M performance-delene da tro? 

Bilia på Ski skulle ha rundt regnet 3000kr/timen for å montere sideskjørt og folie.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere maser så fælt så har jeg vært og vasket bilen og tatt noen kjappe bilder. Jeg er vanligvis sånn som styrer med speilrefleks og en time i photoshop med hvert bilde etterpå da, men har rett og slett ikke tid og ork, hvis det blir noen m performance-deler på meg etterhvert så kanskje. :)  

Så disse bildene er bare fra mobilen, men fant en plass med litt fint lys slik at kontrastene i lakken kommer frem. Litt for hardt lys til å ta bilder nå på kveldingen egentlig, men men. Mineral grey er jo en ganske interessant farge, da den ser veldig forskjellig ut avhengig av lysforholdene. Hadde først aller mest lyst på svart bil, men veldig fornøyd med dette også. 

 

 

 

 

 

bil2-anonym.jpg

bil3-anonym.jpg

bil1-anonym.jpg

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert, takker :-D dette er vell 403 felgene, samme som jeg har. Bestemte meg for 442 men ombestemte meg dagen før den gikk inn i produksjon, fornøyd med det 8) takk for bildene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, f30e skrev:

Lekkert, takker :-D dette er vell 403 felgene, samme som jeg har. Bestemte meg for 442 men ombestemte meg dagen før den gikk inn i produksjon, fornøyd med det 8) takk for bildene 

Dette er 403 i 19" ja. 

Jeg liker de godt - men kunne egentlig tenke meg å flytte disse over til vinterhjul og kjøpe noe enda mer spesielt til sommerhjul, men 255 dekk bak på vinterhjul er kanskje ikke optimalt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, macrorain skrev:

Er det tilfeldigvis noen i Oslo/Akershusområdet som har alternativer til BMW for montering og evt lakkering av disse M performance-delene da tro? 

Bilia på Ski skulle ha rundt regnet 3000kr/timen for å montere sideskjørt og folie.. 

For å sitere meg selv på denne, sjekket med en BMW forhandler i Sverige, og de skulle ha godt under halv pris totalt sett, så da blir det nok noe greier der etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, macrorain skrev:

Dette er 403 i 19" ja. 

Jeg liker de godt - men kunne egentlig tenke meg å flytte disse over til vinterhjul og kjøpe noe enda mer spesielt til sommerhjul, men 255 dekk bak på vinterhjul er kanskje ikke optimalt.. 

Style 403 er 8" foran og bare 8,5" bak, så det er ingen problem å kjøre f.eks. 225 på alle fire.

Ellers synes jeg faktisk det kunne vært litt stilig med dekalene på sideskjørtene, spesielt i kombinasjon med splittere under, slik som på det ene bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, macrorain skrev:

Er det tilfeldigvis noen i Oslo/Akershusområdet som har alternativer til BMW for montering og evt lakkering av disse M performance-delene da tro? 

Bilia på Ski skulle ha rundt regnet 3000kr/timen for å montere sideskjørt og folie.. 

inn i hel**** det var dyrt. Tror Bavaria skal ha 1700kr/timen for montering. Hvis du er i lørneskog området kan jeg anbefale Auto Skade. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ahj skrev:

inn i hel**** det var dyrt. Tror Bavaria skal ha 1700kr/timen for montering. Hvis du er i lørneskog området kan jeg anbefale Auto Skade. :) 

Nå har jeg fått en relativt hyggelig tilbud fra BMW i Karlstad, så da gjenstår å klare å bestemme seg for hvordan disse delene skal lakkeres, og om jeg skal ha diffuser bak eller ikke. I tillegg leste jeg en plass at BMW mener man egentlig må ha spoileren på bagasjelokket hvis man har m performance fronten av "aerodynamiske årsaker", så... Mange valg. :| 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste grubleri: Har originale, halvsløve 17" vinterfelger som skal byttes ut etterhvert.

Tenkte opprinnelig å kjøpe nye vinterfelger, men etter at jeg fikk tips (her i tråden?) om at de originale 403 19" felgene jeg har bare er 8.5 bak, så går nok de over til vinterfelger etterhvert. Skal se om jeg orker å kjøre på 17 tommerne første vinteren, og så kjøper jeg vinterdekk til sommerhjulene neste høst, og så nye sommerfelger våren 2019. Langsiktig planlegging her altså. :D Hvis jeg orker å vente så lenge da :?

Tenker 235/35R20 foran og 265/30R20 bak. Felgbredde blir vel typisk 8,5 foran og 9,5 bak tenker jeg. 

Noen som har tips til felger som ser syke ut på f30? :) Har litt lyst på en mørkere farge, siden bilen allerede er litt "mørk" med mørk gråfarge og kun sorte detaljer uten noe krom på utsiden bortsett fra 330e-merket bak.  Skal ha matte felger, tenker kanskje gunmetal eller bronse, evt en eller annen ekstremt dyp sølvfarge. Svarte blir kanskje for mørkt, kjedelig hvis de ikke synes i det hele tatt. 

Noen inspirasjonsbilder:

14963876589_02d340f59c_o.jpg

Mineral-Grey-BMW-M4-10.png

BMW-F30-3-Series-On-MORR-Wheels-1.jpg

BMW-M4-4.jpg

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers grubler jeg videre på m-performance, og heller nå mot å IKKE lakkere de. Liker ikke nødvendigvis at det skal se så ekstremt polert ut, kulere med litt røffere look. Vedlagt front delvis lakkert + en ulakkert.

Nå er selve bildet av den med lakkert front veldig kult da, men ikke la dere lure av det ;)

 

 

5DMKII_6826LR.jpg

ulakkert.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...