Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

11 timer siden, 330_Simonsen skrev:

Flott bil! :)

Angående felg valg, kan jeg absolutt anbefale Vossen. Meget perfekt passform om du velger 9 og10"-19 eller 20. :)

På min F31 har jeg 9 og 10x19" med 235/35-19 og 275/30-19 og det blir helt perfekt! :)

Takk! Ja, likte veldig godt de felgene du har. Du får si fra hvis du går lei! ;)

Har du senket bilen noe ekstra forresten, synes den ser lavere ut enn min.

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått en ny feilkode, en som jeg nok i større grad forventet å kunne få enn den forrige: 

"Fault: Mixture Control: mixture too lean - Code: 118001"

Det som er litt slitsomt med dette diagnosegreiene er jo at det bare lister opp at man har fått den koden en eller annen gang. Det burde vært som en logg som sa nøyaktig når og alle gangene det har skjedd. Ingen check engine light så langt, så har antagelig ikke skjedd masse, og har sjekket jevnlig så det skjedde trolig nylig. Har slettet den nå for å se om den dukker opp igjen. 

Hadde vært interessant å vite hvor følsomme disse sensorene er, dvs hvor stort avvik som skal til for at en slik feilkode trigges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer på hvor billig disse bilene kjører i praksis: 

Jeg bor utenfor oslo, og kjørte tidligere i uken til og fra Oslo sentrum (ca 37km hver vei) uten å lade i sentrum på 0,39. Det er ikke så halvgalt synes jeg. :) Det er altså reelt å kjøre rimelig på strekninger som er normal "pendleravstand". Har man lademulighet på jobb blir det naturligvis enda hyggeligere. 

Dette var med alt av batteri/motorstyring i automatisk modus, gjorde ingen aktive valg.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å lage et lite reisebrev med hybrid, fra østlandet til vestlandet (ca 53 mil hver vei).

Første spørsmål var om vi hadde nok plass, men nå er bilen pakket for to voksne og to barn, inkludert to barnesykler, alt i bagasjerommet. Eneste som er inni bilen foreløpig er noen ytterjakker.

Det neste er om jeg kan kjøre én vei uten å fylle, den har jo veldig liten tank pga at batteriet stjeler endel plass. :) Drar i morgen tidlig.. Oppdaterer underveis med litt statistikk fra kjørekomputer'n! :)

pakking.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,65 ble fasiten etter 51 mil. Synes ikke det var så galt med tidvis inspirert kjøring. Sist jeg hadde bensinmotor med tilsvarende effekt var 1l/mil mer realistisk. Flotte kjøreegenskaper over vidda også. Initielt inntrykk fra før turen var at m sport understellet kunne vært stivere, men nå synes jeg det fungerer veldig bra. Veldig fornøyd 😊

IMG_0922.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sluquet skrev:

Hadde sikkert blitt enda litt lavere i Eco Pro, men da blir jo bilen helt sløv å kjøre synes jeg.

Tipper 0.6 er innenfor rekkevidde på langkjøring hvis man kjører pent i comfort, men ikke noe særlig mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returen (med kone og barn med på turen) gikk ca 1 time saktere, da med ca halve turen i comfort og halve turen i eco pro. 

Litt lavere snitthastighet kan du si, men forbruket sank da fra 0,65 til 0,59. :) Hadde ikke med ladekabel til Bergen, så dette var i "ren hybrid" modus, uten at bilen var ladet med kontakt i forkant.

 

bergen-retur.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...