Gå til innhold

Bmw f10 523i bensin


Anbefalte innlegg

Er i ferd med å selge min bil (golf-skrot) og er på utkikk etter bmw, hatt det før og savner merket.
Noen som har erfaringer med bensinmodellen til f10? Vurderer en 523i med 204 hk og rekkesekser.

Svakheter/problemer med denne kontra dieselmodellene? Hva med forbruk?

Takknemlig for svar.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en flott bil, med en veldig god motor. Det er litt sånn at man gjør egentlig ikke noe galt i å kjøpe en F10 med rekkesekser, enten det er bensin eller diesel. Det er generelt sett svært lite som går galt med disse motorene, de har et bra rykte. Det samme gjelder F10 som modell, godt sammenskrudde biler med få feil. La meg bare tilføye at ingen bil er feilfri, heller ikke F10. Sjekk fukt i lykter, comfort acess, varmeseter (kun comfort seter) og kjenn ette fukt i gulv bak. 

523i er en super motor, nydelig kultivert og med nok effekt. Ikke noen racer men det holder plenty, forbruket kan også holdes godt under literen på blandet kjøring :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en 523i for noen år siden og jeg synes det var for lite kraft i den for en så stor bil. Hadde heller sett etter en 525d med 3l, passer mye bedre i F10 enn 523i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjørt den, men på papiret skal den fungere bra. Har en E60 523i, og selv den fungerer helt fint, til tross for mindre volum og effekt. (Definitivt ingen racer da, og må ha turtall for å klare effektive forbikjøringer). F10 har ingen alvorlige svakheter ut fra det jeg har registrert, og bensin/diesel går på smak og behag. Forbruket tipper jeg ligger rundt 0,9 på blandet kjøring. På langtur kan den gå billig. E60'en min klarer nok ned mot 0,6 om jeg anstrenger meg, og F10 er neppe dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 530 bensin da? Eller blir det utenfor budsjettet?

At en bensin trenger litt turtall for å klare forbikjøringer bra er jo ikke noe nytt. De har jo ikke det samme bunndraget/momentet som en diesel har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at det er samme motor i F10 523 som det er i F10 528 da? er vel bare en omprogrammering som skal til så har man plutselig 258 hk, vel å merke om det er 3l motoren det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...