Gå til innhold

E91 320xdat bare døde


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte i dag og skulle inn i ei rundtkjøring, når jeg da trødde på gassen, så døde bilen. Måtte ut med nøkkelen for at den skulle våkne til liv igjen, noen som har vært borti dette før? Bilen det er snakk om er en 2009 320d med automat og x-drive. Rullet 140 000km.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eivind320x skrev:

ISTA finner ikke bilen med D+Can kabel, så må finne ut hvilke innstillinger som har falt ut. @Otis vet sikkert ka eg har gjort galt :P 

anyway @tthunser det mulig og rense injektoren på en eller annen måte? Med f.eks Tunap eller lignende?

Har aldri opplevd noe slikt. Men jeg kjøpte dyserens som jeg hadde på tanken, etter kvart tank var brukt merket jeg at bilen gikk bedre. Så uansett om det ikke er problemet anbefales det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke latency i enhetsbehandling,  den skal stå til 1 msec. Så må du også sjekke at det rett com port. Pleier å være 1.

Starter ediabas? En E i systrayet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er generelt furten om dagen, siden han ikke har fått det stellet han fortjener. Så må nok avse noen kr til den snart. 

Vurderte ei kanne Castrol Magnatec 5-30w fra Mekonomen, bare for og få litt fersk olje. Castrol Edge står på ønskelista, men har masse annet Bimmern må ha iløpet av sommeren.

Den øverste feilkoden angående Air mass var den som kom i går, så får ta en prat med BMW.

@Otis vet du hvordan jeg tvangskjører dpf regerering i ISTA ?

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har feilkode på egr ventil, hvis den er treg/låser seg i åpen stilling kan motoren stoppe. Løser seg nok med bytte av ventil. Når det er feilkoder på luftmasse og egr får du ikke regenerert dpf, er nok derfor du har høyt mottrykk.  Hvis du tvangskjører regen vil den og stoppe når feilkodene blir aktive igjen  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Kennethe34 er det 0040E9 som er EGR eller 004B82? 

Må få det nærmere undersøkt, slik at jeg ikke kommer opp i flere flaue situasjoner slik som det som skjedde her om dagen :P. kl er 16 og har ei lang bilkø bak meg, skal bare smette inn i rundkjøringa når bilen stopper 🙈. 

Fant ikke noe direkte EGR ventil i delekatalogen til GSbildeler, men tror det er denne :) 

 

IMG_0330.JPG

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Eivind320x said:

Takk @Kennethe34 er det 0040E9 som er EGR eller 004B82? 

Må få det nærmere undersøkt, slik at jeg ikke kommer opp i flere flaue situasjoner slik som det som skjedde her om dagen :P. kl er 16 og har ei lang bilkø bak meg, skal bare smette inn i rundkjøringa når bilen stopper 🙈. 

Fant ikke noe direkte EGR ventil i delekatalogen til GSbildeler, men tror det er denne :) 

 

IMG_0330.JPG

Synes det der ser ut som et gasspjeld. 

Jeg hadde ute EGR-ventilen for rengjøring på min gamle E90 med N47. Den sitter i forkant av motoren sammen med eksoskjøleren. Prøv å søk opp delenummer 11717801942 på GS å se om det stemmer med din bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...