Gå til innhold

E91 320xdat bare døde


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Waterhouse skrev:

Synes det der ser ut som et gasspjeld. 

Jeg hadde ute EGR-ventilen for rengjøring på min gamle E90 med N47. Den sitter i forkant av motoren sammen med eksoskjøleren. Prøv å søk opp delenummer 11717801942 på GS å se om det stemmer med din bil. 

Takk @Waterhouse det stemmer :P måtte rote litt mer, så fant ut at 11717810871 var AGR ventilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Eivind320x said:

Er det noen som har erfaring med og rense AGR ventilen, eller er det bare og kjøpe ny? 

Jeg renset min. Det var ikke noe dritt som satt fast inne i ventilen, så det gikk greit å få det ut. Et par ruller med lofritt papir var alt som skulle til. Renset AGR første gang etter 44k km.

 

IMG_20150529_152535.jpg

IMG_20150529_143554.jpg

IMG_20150529_143518.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Waterhouse skrev:

Jeg renset min. Det var ikke noe dritt som satt fast inne i ventilen, så det gikk greit å få det ut. Et par ruller med lofritt papir var alt som skulle til. Renset AGR første gang etter 44k km.

 

IMG_20150529_152535.jpg

IMG_20150529_143554.jpg

IMG_20150529_143518.jpg

Hvordan er det å rense selve EGR ventilen som er ved eksosen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterte ikke noe mer da jeg holdt på. Det var ikke så ille hos meg siden bilen bare var gått 44k km. Jeg hadde en plan om å ta hele greia + innsugsmanifold når bilen nærmet seg 75k km, men så endte jeg opp med å selge den før jeg kom så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt snodig er at, i september så fikk jeg opp det gule motorlampe lyset, instruksjonsboka sa "semmere avgas" tenkte det var relatert til DPF, så bilen fikk jeg en tur med høyt turtall, varsel lampa ble borte, og tenkte ikke mer over det.  Når jeg fikk ordnet diagnose utstyr, så lå det tre feilkoder på DDE. Slettet disse, og de dukket ikke opp før nå. 

Tenker og bare få rengjort AGR ventilen, også bare se om det hjelper :) 

IMG_2086.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Eivind320x skrev:

Det som er litt snodig er at, i september så fikk jeg opp det gule motorlampe lyset, instruksjonsboka sa "semmere avgas" tenkte det var relatert til DPF, så bilen fikk jeg en tur med høyt turtall, varsel lampa ble borte, og tenkte ikke mer over det.  Når jeg fikk ordnet diagnose utstyr, så lå det tre feilkoder på DDE. Slettet disse, og de dukket ikke opp før nå. 

Tenker og bare få rengjort AGR ventilen, også bare se om det hjelper :) 

IMG_2086.JPG

Ikke glem bremseveske er lav og du trenger nye bremser foran 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dere er morsom altså :D 

disse feilkodene lå på bilen førstegang jeg brukte ISTA D. 

Km på bremsevæske koden stemmer med da caliper ble byttet, så her er det mekaniker som ikke har holdt tunga rett i munn. Skiver og klosser er byttet rundt baut, så de holder i 80 000km mener biln :D 

Slitasje varsleren løsnet og ble ødelagte i høst, jeg lappet den sammen, før jeg kjøpte ny. 

Den siste feilkoden går på resirk motoren som burde byttes, men er ikke prioritert. 

Fikk foresten pris på service fra en BMW spesialist i Tornio i Finland. Han skulle ha 890€ for service og oljebytte på gir og transfer. Timeprisen var vanvittige 673kr 

BMW forhandleren i Kemi skulle ha 5200kr for servicen og 6700kr

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg usikker på hvilke priser du sammenligner med hva. Kemi har to priser, mens Tornio har en pris og en timepris.

Men vi vet jo at Finland er rimelig på det meste så saken er jo grei. 

Vet om en kar i Kjøllefjord som tar seg en tur til Rovaniemi for service på sin BMW en gang i året. Sparer endel på del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hentet inn flere priser fra både Norge, Sverige og Finland.

BMW i Tromsø skulle ha 8000kr for servicen inklusiv alle filter. Wetteri Oy er forhandleren for BMW i Rovaniemi og Kemi. De skulle ha 565€ dvs 5282,75kr etter dagens kurs.  Olje skift på girkassa kom på og transferkassa kom på 749€ uten at jeg har noe konkret samenligningsgrunnlag i Norge, men alt fra 7-14 000kr avhengig i om det er oljeskift eller flush.

BMW spesialisten i Tornio, som ligger litt før Happaranda og Kemi skulle som sakt ha 890€ dvs 8321,5kr for hele jobben. GS partneren her i Tromsø skulle ha 6709kr for kun servicen. Du får ikke oljebytte av girkassa for 1612,5kr i Norge :P

I Sverige var det ikke mye og hente, så de dropper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...