Gå til innhold

slette innlegg?


macrorain
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, macrorain skrev:

Sikkert jeg som er blind eller sløv, men jeg skjønner ikke hvordan man sletter et (eget) innlegg i en tråd?

Det går ikke. Moderator må slette eller så kan du redigere bort det som står i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo også uten mening om folk redigerer bort innholdet i ettertid, så da ser jeg ikke helt logikken i at det ikke er mulig å slette egne innlegg, mens redigering går. Så vidt jeg har observert har det ikke vært noe problem at folk redigerer bort innholdet sitt, da skulle man tro det ikke blir noe problem om det åpnes for sletting heller?

For mange år siden var det en moderator som slettet sine egne innlegg flere år tilbake. Det ble selvfølgelig stor ståhei, og moderatorrollen ble inndratt. Jeg husker det fordi han hadde en morsom begrunnelse: Hans innlegg var å betrakte som kunst, og en kunstner tilintetgjør som kjent sine dårlige bidrag. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere tråder i forumet der folk i ettertid har redigert bort innhold i egne innlegg. Noen ganger spiller det ingen rolle for trådens helhet, mens andre ganger ser det rimelig håpløst ut. Jeg er ellers enig med deg i at "tomme" innlegg like gjerne kunne ha vært slettet pr. automatikk.

Noe helt annet er det når folk helt endrer logikken eller argumentasjonen i gamle innlegg. For noen år siden var det noen brukere som nesten notorisk gjorde dette ettersom diskusjonen utviklet seg. For å unngå at diskusjonen helt sporet av pga. dette måtte man nesten alltid sitere innlegg for å sikre at sammenhengen i diskusjonen var logisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i noen Hi-Fi forum og der er redigeringsmulighetene tidsbegrenset, 30 eller 60 minutt etter posting så låses innlegget. De mener at en da har nok tid til å rette opp skrivefeil etc. 

En ser jo også innimellom innlegg som typisk sier "Jeg fant ut av det, innlegget kan slettes" 

Da har en misforstått konseptet med et brukerforum men noen tror tydeligvis at gratis hjelp er en menneskerett og at andre som senere måtte lure på den samme tingen får klare seg selv. Hadde alle hatt en slik egoistisk holdning hadde det blitt et dårlig forum.

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...