Gå til innhold

Startproblemer på BMW E90 316 2006 mod


Andreas9797
 Share

Anbefalte innlegg

Hei
Jeg har en E90 316 manuell 06 bensin. Jeg kjørte den i ca 30 min uten noe som helst problemer. Etter ca 2T pause skulle jeg ut å kjøre igjen men da ville den ikke starte.  Den drar og starter nesten, men så er den tilbake på å bare dra på starteren igjen... den kan også dø ut om den er skikkelig nerme å starte. Det kommer drivstoff helt fram, pluggene ser fine ut. Har prøvd startgass og brukt kondensmiddel uten resultat. Kan lukte litt bensin de første gangene man prøver å starte den. Noen tips hva dette kan være?

Endret av Andreas9797
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, maggi1810 skrev:

Ta diagnose. Kan være mye rart, men vet det er mange som har opplevd dette når registeret sier takk for seg. Hvilken motor har du? N46?

Har prøvd diagnose uten at det kom opp noe.. jeg vet ikke hva slags motor, men tipper n46 om det er det mest normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm går starteren rundt eller? Eller har du prøvd og koble til ekstra strøm og da gikk startereren rundt men ikke gnist, fikk ikke helt med meg sammenhengen her. Vis starteren går neste rundt ville jeg har sjekket opp spenningen på batteriet 12.30 volt til 12.6 burde det ligge på, og under belasting(start) burde det ikke droppe under 9,6 volt. gjør det dette så har du årsaken der, ellers kan det være kamaksel sensor eller noe annet som krøller det til(diagnose med andre ord) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren går rundt, og bilen kan riste litt som om det er akkuratt så den nesten starter. Har prøvd ekstra strøm, har kjørt strøm fra 12V tror jeg inn på motoren, i tilleg til 12V (tror jeg) bak i bilen på batteriet slik at den fikk ekstra strøm men dette hjalp ikke. Diagnoseutstyret ga ingen resultat så det hjalp ikke..

 

skal få sjekket det med kamakselen :)

Endret av Andreas9797
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sand1 skrev:

hmm går starteren rundt eller? Eller har du prøvd og koble til ekstra strøm og da gikk startereren rundt men ikke gnist, fikk ikke helt med meg sammenhengen her. Vis starteren går neste rundt ville jeg har sjekket opp spenningen på batteriet 12.30 volt til 12.6 burde det ligge på, og under belasting(start) burde det ikke droppe under 9,6 volt. gjør det dette så har du årsaken der, ellers kan det være kamaksel sensor eller noe annet som krøller det til(diagnose med andre ord) 

Er ny her så vet ikke om du får med deg at jeg svarte siden jeg glemte å legge ved meldingen din, men nå vet du hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...