Gå til innhold

Vurderer nyere brukt BMW.


Kalleklovn
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kalleklovn skrev:

Enig, men når man skal få med seg to kids med tilbehør er det nødvendig....

3 stk fulle offshorebager og noen skoposer samt ett stk Golden Retriever på 40 kg (med noen bamser) er det god plass til. Bytt ut hund med bagasje, så har du god plass. 

NB! Ja, han ser lykkelig ut, men han hater bil.. 

IMG-20170411-WA0009.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 5 som kjører rundt i en GT.

Ikke like godt utnyttet bagasjerom som i en suv eller i stasjonsvogn, men det er stort uansett.

Bakseteplassen er latterlig! Du finner ikke en Bmw i den prisklassen og forholdsvis ny som har like god plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kalleklovn skrev:

Ok. Da skal 525en selges. Ikke fordi den er dårlig, men lysten på ny bil er bare for stor. Hva bør en 525xdat gå for på Finn.no? Gått 103000 og 2009 modell. Godt utstyrt (komfort, HUD etc). 

2016 320ix eller 520d 190 står øverst på ønskelista.

Kommer an på utstyrsnivå og ikke minst om det er M-sport eller ikke (ikke lest hele tråden). Nivået på Finn gir en god indikasjon. Som privatperson må du påregne noe lavere pris enn forhandler så sammenlign deg med private annonser. Vil du ha mest mulig igjen så legger du deg tett oppunder de dyreste og har tålmodighet og kan regne med napp etter 20-30 dager når interessenter som har lagra annonsa di ser du justerer pris. Skal du selge fort er det kun pris som står på. Gode bilder og annonse og tålmodighet  (selv om jeg vet det er vanskelig etter nettopp å ha solgt bil etter ca 30 dager annonse selv...2010 520d uten M-sport.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avtalt prøvekjøring av aktuell 320xiat fra 2016, og en uaktuell 3GT på mandag. Må ha litt mer utstyr i 3GT flr den blir aktuell, men bilen må prøves. Begge bensin. 

Må si jeg er skeptisk til å kjøpe bensin, men det er det eneste som passer noenlunde inn i MDG sine planer for sentrale Østlandet. Eller burde jeg sett på diesel? Har en følelse av at diesel er så fy-fy om dagen at prisene er lave. Bensin har ikke fått knekken i pris enda, men at den kommer etterhvert. Eller?

Horisonten min på å eie bilen er 5 år.  Kjører sjeldent inn til Oslo, men tipper forbudet kommer til Lillestrøm der jeg bor før eller senere. 

Endret av Kalleklovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, macrorain skrev:

Blir spennende å høre hva du synes da. Hvorfor er du skeptisk til bensin? 

 

Tenker slik; diesel er miljø syndebukk. Derfor lave priser på de nå. Er bare spørsmål om tid før politikere finner ut at bensin er like ille. Da vil de og stupe i pris slik som diesel har gjort. Altså redd for stort verditap de neste årene  

Skal teste denne

https://www.finn.no/96910602

litt dyr til 3-seriene være, men de må testes. 

Endret av Kalleklovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Hybrid skjer ikke med mindre jeg venter på ny 5er med xdrive. 

I all galskapen og vinglingen politisk, er vel bensin det mest fornuftige man kan kjøpe. Eller minst ufornuftige. Bil er en av de tingene man ikke skal regne for mye på i livet...

Endret av Kalleklovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lest meg til (se bort fra verditap etc) så er du på trygg grunn om du velger en Euro-6 diesel når det kommer til dieselforbud i byer. Disse kom vel i begynnelsen på 2014 for BMW sin del. Disse slipper ut langt mindre NOx enn Euro-5, og i noen tilfeller mindre NOx enn tilsvarende bensinmotorer. Det som har vært snakk om ved dieselforbud i byer er å forby Euro-5 og eldre. Dvs at Euro-6 blir godtatt. Gjør gjerne litt mer research på dette før du bestemmer deg for det ene eller det andre :) dette er for øvrig en aktuell problemstilling for oss også, da vi smått vurderer å selge E91'en til fordel for en nyere F31 eller aller helst F34 med garanti og lavere km-stand, men jeg vil nødig kjøpe en bil som er uselgelig om noen år. Og elbil eller hybrid er ikke aktuelt på dette tidspunktet.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

320xiat (f31 2016)
Meget god bil. Likte kjørefølelsen i denne. Sportslig og god. Presis styring. Litt "go-kart følelse" sammenlignet med 5-serien. 

Litt mye støy på E18 i 110 ift min E61, men det er levelig. Godt med plass foran, god nok plass bak og greit nok i bagasjen. Funker til daglig, og med takboks funker den på lange turer og. Mye gode funksjoner. Gode seter. 

Motoren passet bilen bra. God aks, svakere enn 525d i mellomregisteret men alt i alt helt godkjent. 

320xi GT (2017) 
Første som slo meg i denne var hvor latterlig mye plass det var i den. Vi kjørte F31 før denne så denne imponerte godt med plassen, men jeg syntes f31 var bedre å kjøre. Vet ikke hvorfor, men syntes f31 var litt mer sportslig selv om de begge hadde M-sport pakke. Baksetet og bagasjen på GT var jo enormt. Minus er at disse kommer uten muligheten til bare å lukke opp glassrute på bagasjelokket. Den funksjonen liker jeg veldig godt. 

Vi er avhengig av skiboks, og jeg tror F31 passer best da. Skiboks ser aldri bra ut, men det ser mindre uelegant ut på en F31 enn på GT. 

Sammenlignet med min 2009 E61 var begge et steg ned i komfort. Virker som om E61 er bedre på støy, men de er begge store nok for oss. F31 virket ikke mye forskjellig fra E61 når det gjelder plass inne i kupé egentlig, mens GT var overraskende stor. F31 var mindre i bagasjen, og GT var enorm sammenlignet med alt. 

Siden politikerne her på berget er like gode på å bestemme seg som fraggle Vembi er nok bensin det som blir minst skadelidende i fremtiden. Derfor blir det en bensinmotor. 

Konklusjon blir en 320xiat. Greit kompromiss. Nå er det bare å finne et greit eksemplar. Den vi prøvde manglet Head-up og det er påkrevd.

Hva bør en 2016 320xiat med det meste av utstyr koste? Ser det ligger noen på Finn til 579-599 med "alt" av stasj. Det er vel kanskje litt stivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ikke du blir misfornøyd med det. Ang pris er det vel det som ligger på finn som blir retningsgivende. 

Vi kikker litt på både F31 og GT nå, og klarer ikke helt å bestemme meg for "må-ha" utstyr. Head up tror jeg havner på listen, mens Adaptive M suspension kunne jeg tenkt meg helt til jeg sjekket prisen for nye dempere - 8000kr/stk framme og 5000kr/stk bak!😱 På brukte biler som har gått 80-100k blir dette plutselig en reell problemstilling om en skal ha bilen noen år. Da snakker vi fort 20000kr for bytte av framdempere. Verdt å ta med i beregningen, men kanskje ikke så aktuelt på en så ny bil som 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...