Gå til innhold

E70 SOS Failure


stashdesign
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt SOS failure feilmelding. Har NCSEXPERT og INPA. Hvilke modul/kode skal endres?

Tar gjerne imot tips for hvordan jeg kan få speilene til å automatisk folde seg inn ved lås av bilen, evt. styre speilene fra nøkkel.

Om noen har en sheet/oversikt over ulike funksjoner/moduler som kan kodes er jeg også interessert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting også. Kjøpte bilen i helgen og den hadde hele veien hjemover blinklysindikatorene i HUD. Kom hjem og testet bilen litt med nøkkel #2, etter dette vises ikke dette i HUD lenger. Uten at jeg har kodet noe som helst ennå. Peiling på hva som kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese deg litt opp på ncs da. For det stemmer veldig bra det du sa der.

Du må nok kode HUD modulen mener jeg. Litt usikker. Husker ikke helt. Du kan bruke ncsdummy på forhånd for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Takk for svar. Har aktivert BLINKER i HUD-ecu'n. Skal få sett nærmere på dette med koding av nøkler i kveld. 

Skulle tro at det ikke var nødvendig å aktivere det for de ulike nøklene (Key memory) så lenge det var aktivert for minne til bilen (Car memory), men kan jo være at det det er deaktivert i Key memory nå, for regner med at Key memory overstyrer Car memory?

kodet M HUD i går med aktivering/deaktivering i iDrive (menyen), fungerer utmerket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.5.2017 at 21.41, awt skrev:

Kombi:

TCM_ALIVE_MONITOR -> nicht_activ
TCM_ID_MONITOR -> nicht_activ

Klarte ikke å finne disse i Kombi. Fant flere andre som sluttet på _ALIVE_MONITOR men ingen som startet med TCM.

Men hvorfor får jeg feilmelding på dette, bilen viser meg lokasjoner når jeg trykker på SOS knappen, så den fungerer jo for så vidt.

Endret av stashdesign
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du må kode bort flere ting, det måtte iaf jeg når jeg styrte med dette. Husker dessverre ikke i farten hva det var jeg gjorde. Google is your friend..
Hvorfor du får den kan du jo sjekke hva feilkoden sier. Skal jeg tippe så er det tele/tcu modulen som har tatt kvelden.
Funker alt ellers? 

https://5series.net/forums/e60-discussion-2/tcu-what-does-control-112714/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mspec skrev:

Det kan hende du må kode bort flere ting, det måtte iaf jeg når jeg styrte med dette. Husker dessverre ikke i farten hva det var jeg gjorde. Google is your friend..
Hvorfor du får den kan du jo sjekke hva feilkoden sier. Skal jeg tippe så er det tele/tcu modulen som har tatt kvelden.
Funker alt ellers? 

https://5series.net/forums/e60-discussion-2/tcu-what-does-control-112714/

 

Ok. Skal sjekke feilkoden. Bluetooth fungerer i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...