Gå til innhold

Min F34 3GT - Sommerdekk


 Share

Anbefalte innlegg

Inne hos Bavaria med bilen for bytte av bensinpumpen på innkalling fra BMW. Leverte bilen litt over kl 07 og fikk beskjed at det ville ta ca to timer. Gav beskjed at jeg ventet og tok en kikk på bilene i nybil- og bruktbilavdelingen. 

Etter 1 time 50 minutt tok de inn bilen fra ankomsthallen.. 😒 så her sitter jeg. Og nei, jeg har ikke ferie... 

De har i det minste kjeks, vann og bilblad. 

DSC_5075.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde litt ledig tid i dag og såg at bilens interiør hadde behov for litt TLC etter en del langturer i sommer. Bare å finne frem støvsuger, microfiber, børster og diverse andre bilpleieprodukter. 

Etter å ha støvsugd og børstet bilen fri for hundehår, støv og annet skitt samt renset tekstil og diverse var det klart for å ta en rask runde med skinnrens og behandling. 

Skinnsetene var ok, men bar preg av smuss og fett i skinnet som gir de uønsket glans. Forsetene er i vesentlig mer i bruk enn baksetene, som såg bra ut etter liten vask. 

Benyttet dermed Rupes L301 skinnrens som er en slags to-i-en løsning med rens og lotion. Fungerer utmerket for mitt behov. 

Gjerne ikke det letteste å se, og heller ikke hjulpet av heller svakt mobilkamera, men setene fikk sin naturlige matthet og mykhet tilbake etter rens. Samtidig forsvant smuss og fett fra setene som vises med glansen i spesielt sittepute og sidevanger. Påføringsputen gir også inntrykk av at setene hadde behov for litt TLC etter at første halvdel av førersetet var tatt... 

Godt fornøyd med resultatet er vi klar for ny langtur sørover. 

Før:

DSC_5177.JPG

DSC_5180.JPG

 

Etter:

DSC_5188.JPG

 

DSC_5181.JPG

Endret av Knoett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Knoett changed the title to Min F34 3GT - Rens av skinnseter

Syntes ikke skinnrensen fikk den store visuelle effekten på min bil, da setene var bra fra før, så tok en rask rens og behandling på min svoger sin VW. Han er ikke særlig opptatt av verken bil eller bilpleie, så her fikk jeg mer å jobbe med. Og for et resultat det ble 👍😁

Ble noen 50/50 bilder her hvor forskjellen er svært tydelig. 

 

DSC_5211.JPG

DSC_5212.JPG

DSC_5219.JPG

DSC_5220.JPG

DSC_5221.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Fint med litt bilder og erfaringer med F34, du har ikke et bilde av baksetet med 2 barneseter montert vel?

 

Står litt mellom F11 bensin og F34 bensin og selv om sistnenvte er dyrere, kan jeg spare litt noen mnd til før et kjøp så om F34 er betydelig bedre på dette området er det kanskje greit å holde på hatten og putte penger på konto en stund til.

 

Gratulerer med snart nytt hus, må være herlig å se fremgang og at du får det som ønsket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stonescream skrev:

Fint med litt bilder og erfaringer med F34, du har ikke et bilde av baksetet med 2 barneseter montert vel?

 

Står litt mellom F11 bensin og F34 bensin og selv om sistnenvte er dyrere, kan jeg spare litt noen mnd til før et kjøp så om F34 er betydelig bedre på dette området er det kanskje greit å holde på hatten og putte penger på konto en stund til.

 

Gratulerer med snart nytt hus, må være herlig å se fremgang og at du får det som ønsket. 

 

Tror jeg har bilder av baksetet med 2 barneseter i tråden min.

Ikke noe problem med en 10 åring sittende mellom disse. Kjempegod plass i baksetet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 29.1.2018 at 7.40, Stonescream skrev:

Fint med litt bilder og erfaringer med F34, du har ikke et bilde av baksetet med 2 barneseter montert vel?

 

Står litt mellom F11 bensin og F34 bensin og selv om sistnenvte er dyrere, kan jeg spare litt noen mnd til før et kjøp så om F34 er betydelig bedre på dette området er det kanskje greit å holde på hatten og putte penger på konto en stund til.

 

Gratulerer med snart nytt hus, må være herlig å se fremgang og at du får det som ønsket. 

 

Har ikke fått med meg posten her, men har heller ikke vært mye aktiv siste 6 mnd. 

 

Ser Gorg har gitt deg svar vedrørende bilder. Kan supplere med bilder av "hund i bagasjerom" om nødvendig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
1 time siden, papertiger skrev:

Har sett den bilen din et par ganger i området, virkelig lekker med den sorte grillen og de sorte listene rundt vinduene:)

Takk for det! Liker godt den (nesten) helsorte finishen 😊 måtte bytte grillen her for et par måneder siden da den forrige hadde fått steinsprut og høytrykkspyleren fikk tak og flerret av folien.. Ble dobbelspiler og mer M-look, som på bildet ovenfor da 😊

Ser du har gjort utbedringer på egen F36 med sorte nyrer og ACS 👍 veldig bra! Har det ikke helt i meg å gjøre slikt selv, så kjekt å se andre gjøre det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veldig bra med den nye grillen - mye knot å montere? Takker så mye - bilen hadde allerede originale M performance sorte nyrer når vi kjøpte den, så eneste vi har gjort er å få montert på senkefjører. Tenker å få fjernet M-merket på framskjermene også for å få den helt debadget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

Det ble veldig bra med den nye grillen - mye knot å montere? Takker så mye - bilen hadde allerede originale M performance sorte nyrer når vi kjøpte den, så eneste vi har gjort er å få montert på senkefjører. Tenker å få fjernet M-merket på framskjermene også for å få den helt debadget.

Litt hazzle, men gjort på 15 minutt. Har tre par nå med nyrer, hvorav de forrige sorte trenger litt omsorg og de originale sølv. 

Har kun m-merkene igjen. Alt bak er tatt bort. Liker de små merkene for å skape litt kontrast mot alt det sorte. Har ikke prøvd uten så vet ikke helt hva jeg foretrekker, så de forblir på enn så lenge 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...