Gå til innhold

Ekstrem Dekkslitasje Innerside Bak


EspJoh97
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har senket bilen og hatt den på 4-hjulskontroll. Er senket 40/20. Kjørte med bilen 2 uker før jeg fikk tatt 4-hjulskontroll, men 2 uker etter jeg hadde tatt det så punkterte ene bakdekket mitt. Og det var på grunn av at det var helt nedslitt.

Har lest at man får justert lite på camber bak på e46. Så lurer da på om jeg trenger justerbare camberstag for å ikke slite dekk så fort. Eller om det er en annen måte å "bremse" dekkslitasjen på? Om det hjelper med høyere eller lavere lufttrykk i dekkene feks? Akkurat satt på nye bakdekk og kjenner at dekkene blir varme på samme sted etter jeg har kjørt.

De dekkene som punkterte var riktignok ganske jevnt slitt fra før, men ser for meg at de nye dekkene vil slites like fort.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spissing, ikke camber. 20mm senk er så lite at det er null problem å justere inn med org. Grunnen til at folk kjøper stag er for at de må ha mere camber, ikke mindre. ( pga breie hjul med lav et)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men burde ikke spissinga vært i orden etter jeg har vært på 4-hjulskontroll? Kan det være noen slitte foringer som har skylda? Eller skal jeg levere den på verksted igjen, å be dem gjøre det ordentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hsd skrev:

Spissing, ikke camber. 20mm senk er så lite at det er null problem å justere inn med org. Grunnen til at folk kjøper stag er for at de må ha mere camber, ikke mindre. ( pga breie hjul med lav et)

^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått noe målebrev etter kontrollen da? Hadde forstått de kanskje hadde slitt om du hadde hatt 80mm senk forran og 60mm bak, men 40/20 er jo knapt det bmw senker bilene med m-sport understell.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hsd skrev:

Har du fått noe målebrev etter kontrollen da? Hadde forstått de kanskje hadde slitt om du hadde hatt 80mm senk forran og 60mm bak, men 40/20 er jo knapt det bmw senker bilene med m-sport understell.

Ja er nok på grunn av spissinga.

IMG_3565.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Øyvind.J skrev:

Det der ser ikke ut som spissing/camber. Den delen som er utslitt er ikke engang borti bakken. Subber dekket i mot noe på bilen? Ville sjekket det først. Spacers neste?

Ja det var det første jeg tenkte også. Men etter det jeg kunne se så er det god klaring før den tar borti noe på bilen. Er bare 225 på orginalt innpress så det burde jo gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mr B skrev:

Ser mer ut som spissing enn camber ja.

Kjører du med heftig dekkstrekk? Det kan potensielt forsterke problemet.

Har minimalt til ingen dekkstrekk. Leverte bilen til dem som tok 4-hjulskontrollen istad, så får høre hva dem mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.5.2017 at 16.46, Anathema skrev:

Det kan ligne på den punkteringen jeg hadde. http://bimmers.no/forums/topic/787885-ekstrem-dekkslitasje-f11/?page=2#comment-3146314

Har heller ikke funnet ut hva det kom av, ingen problemer med dekkene etterpå.

Hmm ja det så veldig likt ut, finner ikke ut hva det er jeg heller men det sliter på de nye dekkene også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...