Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Rart-får ikke opp varsel at du hadde skrevet her. Beklager litt sent svar.

Har den litt på vent nå-må få brukt litt penger på Hondaen nå siden det nærmer seg eu-kontroll. Ikke skjedd så altfor mye med Bmwen. Orker ikke stå ute i dårlig vær siden man ikke har garasje. Da hadde ting gått mye raskere:) Men kommer til å dille mest innvendig fremover,siden den har rusthull ved batteriet og dørken. Så bilen blir stående i vinter,for å forhindre mer rust. Kjipt,men sånn er det når man ikke kan sveise selv samt ikke har mekkeplass og verktøy til den type jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt inn litt mer deler (vogna blir jaggu skjemt bort) til dette prosjektet som begynner gradvis å ta mer og mer form! Innser at det kan være greit med gummimatte selv om jeg ikke er like fan av det. Men sparer meg for mye arbeid når det kommer til rens av interiør. Blir skikkelig nedvask før matta kommer på plass. Da kan jeg frakte litt deler uten å ha med meg søppelsekker som underlag eller lignende xP

Deksel ved rattet for manuell skal også monteres (kunne brukt mitt eget,men liker å holde ting originalt i tilfelle senere,eller om noen trenger). Ene baklykta tar inn vann,så får se hva jeg gjør med de.

received_10159880921995227.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Må få sjekket opp hva posten driver med. Enda ikke kommet noen pakke som ble levert inn 2.desember 2017. Ingen hentelapp eller lignende. Irriterende når man bare vil få satt delene inn i bilen. 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, håper og tror ikke det er så mye-men har bare ikke vært særlig motivert til å holde på med denne i det siste,samt det er tid for eu godkjenning av den andre bilen (som snart må ha ny clutch også). Derfor har den 1.prioritet enn så lenge.

Men tror jeg må få gjort noe med ene seteryggen til baksetet ved sjåførsiden, for den vil ikke låses skikkelig. Tror selve bolten er litt bøyd. Interiøret er jo fra en kollisjonsskadet bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Veldig lite som skjer for tiden. Pakken jeg har venta svært lenge på,har nok posten klart å rote bort. Typisk at jeg skal være enda mer uheldig. Den gummimatta hadde vært veldig kjekk å ha,egentlig. -_-) Kanskje det blir til at jeg lager meg min egen,men får se.

Vil få satt av penger så dieselpumpa kan bli overhalt. Hørt det er en bra dyr affære,men blir noe helt annet etterpå så. :) Blir nok litt småpusling innimellom-må bare finne igjen motivasjonen! 

 

20180227_095832.jpg

20180227_095631.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært veldig stille fra deg en stund. Både her og på facebook. Må ikke gi opp prosjektet ditt nå :wink: Den som gir seg er en dritt :-P 

Det ble veldig moro å ha et prosjekt da jeg endelig tok mot til meg og begynte å skru en del sjøl og ikke bare sende bilen opp til kompisen som av og til fremdeles skrur der jeg føler jeg kommer til kort eller ikke har rette utstyret :-D 

Så bruk feriepenga dine og ta en verktøys-handlerunde på Biltema, så skal du se etterhvert hvor gøy det er å ha et prosjekt :-D 

Min erfaring da, vel og merke :wink: 

Fortsetter å følge med vettu :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Vært veldig stille fra deg en stund. Både her og på facebook. Må ikke gi opp prosjektet ditt nå :wink: Den som gir seg er en dritt :-P 

Det ble veldig moro å ha et prosjekt da jeg endelig tok mot til meg og begynte å skru en del sjøl og ikke bare sende bilen opp til kompisen som av og til fremdeles skrur der jeg føler jeg kommer til kort eller ikke har rette utstyret :-D 

Så bruk feriepenga dine og ta en verktøys-handlerunde på Biltema, så skal du se etterhvert hvor gøy det er å ha et prosjekt :-D 

Min erfaring da, vel og merke :wink: 

Fortsetter å følge med vettu :-) 

Ja,bruker facebook mindre og mindre,egentlig. Er jo innom gruppa og kikker litt i ny og ne da :)

Verktøy og diverse deler har det selvsagt blitt mer av etter innkjøp av touringen. Både kjøpt inn og fått i gave, så har ikke sagt jeg gir opp (føler dette begynner å gå i "repeat", siden mange tolker det sånn 😂). Men som nevnt lengre oppi tråden her,så ble den andre bilen prioritert pga eu kontroll og diverse rep som var nødvendig. Bmwen har en litt lengre (samt dyrere) vei å gå.

Blir litt småskruing, men ikke alltid det er så fristende å stå ute i kulda og holde på ;) Har planer for bilen,men må gå etter lommeboka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg tolker ikke ikke noe som helst kompis 😃 Jeg ville bare inn og oppmuntre og dele litt egne erfaringer 👍

Hehe, skjønner. Takk for det, iallefall! Setter selvsagt pris på det!:D Håper det går bra med prosjekta dine?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, opeth84 skrev:

Hehe, skjønner. Takk for det, iallefall! Setter selvsagt pris på det!:D Håper det går bra med prosjekta dine?:)

He he joda det går ganske bra med 525’n. Spent på den nye motoren jeg har handla meg. Men har ikke no stress med dette. Skal først pusse vekk den siste rusta bak bensintanken og få de nye lufterørene, så er bilen klar til å brukes 👍 Så er da i rute mtp å cruise med den 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bimmerlorris skrev:

He he joda det går ganske bra med 525’n. Spent på den nye motoren jeg har handla meg. Men har ikke no stress med dette. Skal først pusse vekk den siste rusta bak bensintanken og få de nye lufterørene, så er bilen klar til å brukes 👍 Så er da i rute mtp å cruise med den 😃

Så bra! Er innom og titter litt på prosjekttråden din innimellom. Kjekt å se fremgang! Bare om å gjøre og ikke tenke over hvor mye penger man bruker på desse bilene!;) Er noe helt eget med akkurat E34,synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til du får tatt denne i bruk .

Det unmder jeg deg Big time.

Dessuten har du jo skaffet så mye digg til den.

Men jeg skjønner deg .Ikke kult å stå ute i kulde osv.

Stå på Tor Magne ,plutselig er du der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Jeg gleder meg veldig til du får tatt denne i bruk .

Det unmder jeg deg Big time.

Dessuten har du jo skaffet så mye digg til den.

Men jeg skjønner deg .Ikke kult å stå ute i kulde osv.

Stå på Tor Magne ,plutselig er du der :)

Takk for det- hyggelig sagt av deg! Ser veldig frem til å få brukt bilen igjen. Skal det bli nok en E34 senere frem i tiden, blir det nok ikke diesel,men tilbake til bensin som de andre har vært. Koster litt mindre å vedlikeholde/reparere iallefall motormessig,har jeg fått inntrykk av.

Ja,har blitt litt deler,kan en si. Blir nok å selge unna deler når jeg har fått mer oversikt over hva jeg vil bruke selv.

Nei, er ikke så fristende å holde på ute med iskalde fingre og skru (det lille jeg kan,men lærer jo),men kjekt å ha litt å styre med. Har brukt endel tid på bilen interiørmessig. Ser kanskje ikke slik ut, men mye av tiden har gått i å se for seg og tenke hvordan man vil bilen skal bli seende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...