Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, oledra skrev:

Hei bra å sjå at du får orden på touringen. Dette blir bra.

Ser nesten ut som girstang står feil vei. Kan snu den 180grader rundt. da blir knekken andre vei og den kommer ikkje så langt frem.  Kan også vere feil gearstang. Har montert feil vei seiv etter bytte av gearkasse.

Takk for det! 

Ikke jeg som har gjort jobben,så tror ikke jeg tør å begynne å demontere selv,uten å vite hvordan den er festa. Men kan høre litt med han som har gjort jobben for meg. Han nevnte at om det er feil girspake,så vil man få stor vandring, og det er det ikke akkurat på denne, men rar posisjon. 1.gir ligger ca der 3. gir er opprinnelig,virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så bra at det går rett vei med bilen din.

Er alltid småting som må justeres etter bytte/ombygging,men tro meg du er snart i mål.

Menneeee Tor Magne,,tror jeg hadde rett mtp bakplata di .

Du må justere /trimme masse på lås for å dette til bli suksess .

Men plata er ikke viktigst,nå må den opp og skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Dette er så bra at det går rett vei med bilen din.

Er alltid småting som må justeres etter bytte/ombygging,men tro meg du er snart i mål.

Menneeee Tor Magne,,tror jeg hadde rett mtp bakplata di .

Du må justere /trimme masse på lås for å dette til bli suksess .

Men plata er ikke viktigst,nå må den opp og skikkelig :)

Ja,er absolutt på tide også,mtp hvor mye jeg har plages med bilen hehe ;D
Skal få ringt en kar som kan med TDS i morgen,om været holder seg stabilt. Var og såg litt på bilen kort i går,men ble avbrutt av stygt regnvær. Tror ikke det er så mye som skal til for at bilen skal gå skikkelig. Mest overrasket er jeg over skivebremsene som er i så pass god stand selv etter over 1 1/2 år uten noen som helst kjøretur innimellom.

Bakplata kommer nok fra sedan,tror jeg også. For den er ikke helt rett i kantene og selve kanten oppe er kappet,slik at man kan bruke knappene for bakluka.
Justere/trimme masse på lås? Hvordan da,mener du? Kommer jo fint til med nøkkel slik som den står nå. Til og med litt hullrom i mellom nøkkelhullet og karosseri.

Ja,må få tatt en tur innom verksted og få eu kontroll på den,så jeg vet hva som må gjøres fremover. Men blir litt etter hvert - ganske skrøpelig lommebok nå etter lang ferie og lite jobbing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg mener,her ser du hva jeg mener:

20170907_193855.thumb.jpg.bb0ed1214f1fd693c7b2c2f2412488b8.jpeg.a7e456e4e5da54ed59e5658007bf07b2.jpeg

For at låsen og alt skal harmonisere og flukte med platen må den lengre ned egentlig,altså nøkkellåsen.

En annen ting ,er at der og skal på ett rundt plastdeksel rundt lås for å "pynte" rundt låsen.

Uansett ,tøft med den plata på Touring ,og synes du skal ha den på :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du står på 👍 Er det ikke på tide du går til innkjøp av litt verktøy ? Jeg har over tid, fått handlet inn mer og mer verktøy. Nesten alt kjøpt på Biltema. Har enda ikke røket et eneste verktøy jeg har kjøpt der og jeg har skrudd masse nå 😃 

Jeg kjenner meg masse igjen i deg og kunne ikke skru i det hele tatt. Men etter masse forsøk og feiling, har jeg lært mer og mer og begynner å bli passe god til mye basic arbeid 😃 Så stå på kompis og prøv og feil i hytt og pine 👍 Deilig følelse når erfaringene og mestringsfølelsene kommer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt verktøy har jeg og mer skal det selvsagt bli!:) Skal av med frontfanger og bakfanger igjen på sikt for å få satt på m5 fangere,samt nye tåkelys,så litt skruing blir det da:p Lyst å prøve å få demontert takluka mi,men bør vel være bedre å være to stk der.Resten av interiøret skal også inn. Skal jo også pusse litt nye bakluka før lakk,som jeg også skal montere. Så blir jo å lære der iallefall :) Mye justering samt elektrisk.

Tenker å prøve å få tatt meg sveisekurs via skole,som jeg kan få glede av fremover da :) Synes nemlig kanalarbeid virker kjekt,selv om det går mange timer med sånn type jobb og sikkert slitsomt.

 

Endret av opeth84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Hva jeg mener,her ser du hva jeg mener:

20170907_193855.thumb.jpg.bb0ed1214f1fd693c7b2c2f2412488b8.jpeg.a7e456e4e5da54ed59e5658007bf07b2.jpeg

For at låsen og alt skal harmonisere og flukte med platen må den lengre ned egentlig,altså nøkkellåsen.

En annen ting ,er at der og skal på ett rundt plastdeksel rundt lås for å "pynte" rundt låsen.

Uansett ,tøft med den plata på Touring ,og synes du skal ha den på :).

 

Tar jeg den lengrr ned,kommer kanten som ligger inntil selve kanten for luka frem,og da blir det en liten glippe,samt plata vil dekke mer over nøkkelhullet. Skal ha noe sort fyll rundt mellomrommet rundt hullet,så det har jeg allerede tenkt på :)

Ja,plata må jeg ha på-enig der!^^ Synd Rani farga sin røde,for var det jeg hadde mest lyst på, og han ville ha sort xP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et LITE steg nærmere komplette mørke lister. Fikk plate rundt girspake i posten i dag :) Gav den en god vask og prøvde med polish; men må ha noe bedre,så det blir mer glans. Noe slitt og falmet flate. Mangler bare de i dash nå:D

Plata delvis polert-viser godt hvor det ikke er blitt behandlet.

20170918_115849.jpg

20170918_124052.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt småtteri i dag. Tatt setet ut av bil minus holder for beltet,da jeg manglet skikkelig verktøy til siste bolten. Fant litt små fuktig teppe ved lufteventil og noe overflaterust. Tror det kommer fra hullet ved kanalen i dørken eller propp som ikke er skikkelig festa. Sjekka ikke skikkelig etter. Ordna hanskerom som ikke var skikkelig festa,samt støvsugde litt. Skal ordne mer senere.

20170920_132622.jpg

20170920_132639.jpg

20170920_134913.jpg

20170920_134918.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått farga litt mer på deler av interiøret mitt som skal inn i bilen etter hvert. Fortsatt endel igjen før det er ferdig farga.Ufattelig dårlig fargeprodukt,så tar lang tid å få fargen til å sitte noe lunde skikkelig. Men er man kommet så langt med det,så er det greit å ha resten i lik farge. Armlen med rom til baksetet og rollo for bagasjerom som får litt farge. Tenker å få tatt dørsidene etterpå. Da vil jeg endelig være i mål med all farge!

20170921_163339.jpg

20170921_163505.jpg

20170921_163513.jpg

20170921_163521.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

Blir nokk bra når du er ferdi :)

Satser på det! ^^,}
Neste mnd tenker jeg å få kjøpt meg en støvsuger for bil som både tåler vått og tørt. Så sant de ikke koster veldig mye. Får fnatt av å se så skitten den er innvendig nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye grubling, så blir det å vurdere hellakkering av bilen på sikt. Kommet i kontakt med en som muligens vil ta på seg jobben og fått en ca pris som ikke var altfor avskrekkende.

Men før den tid skal kanalene som står på nå, kappes bort,ny dørk begge bak og sette på nye bakluka som er mer eller mindre rustfri. Samt nytt stål under batteriet. Vurderer å skaffe nye dører om de ikke kan reddes (samme hvilken farge). Vet en-to er ganske stygge i bunn og ene til og med litt fæl på utsiden også.

Da har jeg forhåpentligvis en bil i mange år fremover. Har jo allerede brukt mye penger på denne og egentlig synes jeg den fortjener ny lakk.

Kom gjerne med tips og forslag om du vet om noen som gjør hellakkering. Greit å vite om flere og ha alternativer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...