Gå til innhold

BMW 1-serie."Vanlige" vs sportsseter


ko-stens
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny her på forumet. Har hatt to stk BMW fra før, begge X3. En 2005 og nå en 2011. Fantastiske biler begge to.

Vurderer å kjøpe en BMW til, en 1-serie cabriolet. Må jo ha en litt artig bil og. Glaner støtt og stadig på Finn.no, og det står jo noen der, til forskjellige priser. Noen har M-sport-utstyr, og de frister mest, med litt tøffere utseende. Sportsseter har jeg erfaring fra før med begge X3'ene, og flere av 1-erne på Finn.no har jo makene seter, men så er det noen som har vanlige seter.

Hvordan er disse i forhold til sportssetene? Er det å styre unna, eller er de helt kurante? Blir jo bortskjemt med sportsseter, så kanskje jeg blir skuffet om jeg fikser en med vanlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Det blir nok helst med sportsseter, tenker jeg da. Er tross alt bortskjemt med slike. Det står et par rimelige cabrioleter på Finn.no nå, og de ser jo fine ut, men det var liksom det med setene da. Det står feks en fin en i Trøndelag, men med vanlige seter og enkel klima pluss enkel stereo. Det er kanskje ikke uten grunn den har stått lenge.

Den mest fristende står utenfor Bergen, rett og slett. Svart, M-sport fangere, sportsskinn, stor stereo (sikkert uten DAB, men det gir jeg blanke i) og skikkelig klimaanlegg. I tillegg er det også luke gjennom bakseteryggen. Kjekt å ha.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95123827

Frister fælt, selv om den koster litt og selv om jeg bor på Østlandet. Jeg har venner som bor i Bergen som kan se på den for meg, og det er jo ikke langt med fly... Kjekt å starte eierskapet med fin langtur hjem i pinsen feks...

Blir litt grubling! Og ikke minst, siden jeg er under bikkja på rangstigen i heimen, blir det også litt smisking... Har også sett på Z4, men det er jo kjekt å ha bakseter når en har et par unger.

Det er for øvrig bare èn ting som irriterer meg meg 1-er cab. Hva er greia med antenne fra 1980-tallet!???

Endret av ko-stens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ko-stens skrev:

 

Det er for øvrig bare èn ting som irriterer meg meg 1-er cab. Hva er greia med antenne fra 1980-tallet!???

Du kan nok bytte den til en mindre en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da blir det jammen en 2008 118i cabrio på meg.

Det blir ikke den svarte jeg linket til, i Bergen, men en annen samme sted. Denne er hvit med brunt sportsskinn og M-pakka. Fikk et vennepar til å se på den, og den virket bra, syntes de.

En ting lurer jeg på. Det er stereo. Denne har Professional-stereo. Hva er forskjell mellom denne og Business? Antallet høyttalere? Subwoofer? Nå funker vel ikke radioen særlig etter at FM ble lagt ned for riksdekkende, men det bryr jeg meg ikke stort om. Det ryktes at det har kommet noe nytt på markedet som heter Compact Disc eller noe slik... Får se om jeg ettermonterer DAB+ etter hvert, men det blir ikke førsteprioritert, i hvert fall.

Antenna skal i hvert fall byttes ut før noe annet.

Her er doningen:

 

75_537641274.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ko-stens said:

En ting lurer jeg på. Det er stereo. Denne har Professional-stereo. Hva er forskjell mellom denne og Business? Antallet høyttalere? Subwoofer? N

 

Type head unit sier ikke noe om hvilken høyttaler-pakke bilen har, det velges separat.
Bilen har 677 HiFi Pro kan jeg se så du har det største anlegget i den bilen der :)

Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...