Gå til innhold

Startproblem, Trans failsafe prog - e39 525dat '02


sondre
 Share

Anbefalte innlegg

Opplevde i går og et par ganger tidligere i det siste problem med å starte bilen - det virker som om det er nok strøm til å dra rundt motor flere ganger og flere forsøk.

Jeg skrur på tenninng og prøver å starte etter et par sekunder, motor kinner på starter i ca 10 sek uten antydning til tenning.

Skrur av tenning og så på, lar den stå på i ca 20 sek og prøver igjen, ca 10 sek samme resultat som over.

Prøver igjen det samme, og får da masse blinkende lys i dashbordet og melding om Trans Failsafe Prog.

Prøver igjen, lar tenning stå på i ca 1, min før jeg prøver og da blir det tenning etter noen sekunder og motor rakler og går som normalt, ikke lenger Trans Failsafe Porg i dashbord heller alt virker tilsynelatende ok.

Kjører en liten tur, og tar diagnose når jeg kommer tilbake, se vedlgte pdf fil.

Jeg har 2 hovedteorier:

1. Det er for lite strøm på batteriet til at pumpe får opp høyt nok trykk. (har i natt ladet batteriet, og bruker jevnlig Webasto frem til 16. mai, nå er det vel varmt nok til å slutte med det), lite strøm vil vel også forklare mange av de felmeldingene i pdf dokumentet?

2. Dieselfødepumpe under setet som begynner å slite, har vært borti det før og det starter med symptomer på at den ikke vil starte av og til...

Kan noen ut fra de feilmeldingene tyde noe annet som kan forårsake dette eller bekrefte teori 1 eller 2?

PS. Har forresten slettet feilkodene nå.

 

Notes_170518_105307_c53.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...