Gå til innhold

M52 og falskluft. Hvor er de vanlige stedene?


Hollabaloo
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor er de vanligste stedene det blir luft-lekkasjer på M52-motoren (1996-1998)?

Jeg har over lengre tid slitt med tenningsbank (som riktignok blir betydelig mindre når man fyller 98-oktan), og når jeg gir bånn gass og drar opp til rødmerkingen i 2. gir, så kommer det en slags hvese-lyd fra motoren. Høres litt ut som munnstykket på en støvsuger. Bankesensorene gir ingen feilmelding når jeg tar diagnose.

Så jeg spør egentlig fordi jeg lurer på hvor jeg skal spraye startgass for å identifisere eventuelle lekkasjer (har aldri lett etter luftlekkasjer med startgass før)

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Øyvind.J skrev:

Evt kam-sensor:) Ikke alltid dignosen helt klarer å skille de 2.

 

Joda, INPA er sikker som banken på M52-motorene. Det er disse eBay-generiske løsningene som sliter med å skille mellom kam og veiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering for de som skulle finne på å snuble over denne tråden ifm diagnose og INPA sin "treffsikkerhet".

Veivaksel-sensor er nå byttet, og som forventet så løste det problemet med feilmeldingen, i tillegg til sporadiske symptomer som forverret seg gradvis i dagene fram mot byttet. Den siste dagen før byttet av sensoren så stanset motoren på tomgang også. 

Det løste ikke tenningsbanken da, men det hadde jeg ikke forhåpninger om heller.

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...