Gå til innhold

kjøpe brukt styreenhet til xenon


dejavu
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan!

Har en 2004 mod.520i , e60 hvor høyre xenonlys svikter. Den kan lyse en stund, faktisk noen ganger i timer i slengen, for så ikke å tenne i det hele tatt. Har prøvd å bytte pære, men dette løste ikke problemet. Fikk kjørt en diagnoe, og det ble konkludert med at det  var styreenhet til xenon som var defekt.

Hvordan kan jeg være sikker på, at dette stemmer?

Gs-bildeler tar nesten 5000 for en slik, så jeg prøver først bruktmarkedet.

https://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/63_0797/1/47750

Hvordan vet jeg om disse passer min bil?Er det forskjell på venstre og høyre side? Må de kodes etter montering?

 

Takk for innspill!

 

 

Endret av dejavu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint kjøpe brukt ja, alt er plug and play.

AHL er for om du har svingbare lys.

For sett med to nye på ebay for ikke mange kronene. Selv kjøpt der og er akkurat samme varen som for eks hos GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHL modulene ligger under rattet inni bilen. Om de ryker så det bare det at lykten/e ikke svinger lengre. Får også "corneringlight failure left/right" melding.

Men her:

http://www.ebay.com/itm/OEM-BMW-E65-E60-Z4-X5-Xenon-BALLAST-HID-CONTROL-UNIT-Headlight-COMPUTER-MODULE-/152542115193?fits=Make%3ABMW&hash=item238437f579:g:lCYAAOSwVm5Y~byP&vxp=mtr

hadde ikke nølt engang for den prisen der samt ny og OEM. Hadde også kjøpt to og skiftet begge, så slipper en å tenke på det lenger.

Nja @Otis boksen han har bildet av der oppe er vel egentlig styreenheten, mens nr 2 her er tenneren :)  (den lille boksen på bildet ditt nr 2 over er kun til LCI lykter og vil ikke passe)146113.png.1468ba56c4a5ed1b7dcbee75609867ff.png

Når dette er sagt så kan jo det også hende at tenneren er gåen nr 2 og ikke ballasten nr 1, så derfor ville jeg bytttet om og testet. Det passer omhverandre.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...