Gå til innhold

Problem med min E46


320ci
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, for en stund siden kubbet bilen min. Når jeg startet den igjen merket jeg at jeg måtte holde nøkkelen i minst 3 sekunder hver gang jeg starter, uavhengig om den er kald eller varm. Den har også mistet veldig mye motorkraft og gassresponsen er tregere. Jeg har byttet tennplugger, sjekket for falskluft i luftinnsugslangene og byttet en med hull i, renset ICV. Prøvde å koble fra luftmengdemåler og da gikk den verre. Den går på alle sylindre. Merket det var olje i plugghullene så jeg byttet pakning og fjernet all oljen og tenkte det kunne ha noe med det å gjøre, men gjorde ingen forskjell. er det mulig noen coiler kan ha blitt skadet av oljen? Eller bare hetten? Som sagt går den på alle sylindre men kanskje det er dårligere tenning på noen sylindre? Bensinpumpen er blitt byttet for ikke så altfor lenge siden. Noen tips til hva det kan være? søkt mye rundt men har ikke kommet over noen med akkurat samme problem enda. Bilen oppfører seg også litt rart på tomgang, går ujevnt av og til. og om jeg gir gass i fri går turtallet tregt ned igjen og holder igjen på ca 1500 i 1 sekund før den går ned til tomgang igjen. Takk på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har m54 ut ifra profilen din. Prøv og sjekk blendeplugg bakpå innsuget ditt. Den har litt for og bli dårlig med tiden og kan videre føre til falskluft. Har du prøvd og koble fra lmm og sett hvordan den oppfører seg da?

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...