Gå til innhold

Feilkoder/problemer F11 530 D


320dsport
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min 530 D 2010 modell kommer plutselig med mange feilkoder samtidig..

 

Drivetrain failure

Level control failure

Active steering failure

Brake system failure osv

alle kamera feil osv..(Alle virker)

Når disse spretter opp mister jeg også turteller.. :(

Plutselig forsvinner de og det er ingenting før de plutselig er tilbake igjen..

Brages fikk opp 66 feilkoder men fant ikke feilen. Skal inn til uka for feilsøking. Men hadde vært fin om noen hadde en formening om dette..

Har noen opplevd dette?

Level control.jpg

Drivetrain.jpg

Endret av 320dsport
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette høres veldig ut som ett dårlig batteri eller lav spenning på batteriet. Vanlig at disse bilene får litt panikk når batteriet begynner å bli dårlig eller flatt :) 

Hei Fredrik,

 

takk for svar! Det har en annen sagt til meg her også? Er det virkelig tilfelle altså, har ladet det på topp i går, men det var akkurat 12v når bilen ikke gikk..Merkelig og irriterende feil da alt ser ut til å virke.. Men Brages burde funnet ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laffe skrev:

12.0v på et nyladet batteri er veldig lite. Et fungerende batteri bør vel gi ca 12,7v fulladet om jeg ikke husker helt feil. 

Hei Laffe,

Det mener jeg også, blir litt optimistisk.. Ikke særlig morsomt med så mange feilkoder på en gang :)

Alle kamera sier bilen at det er feil på, men alt virker.. Men er det batteri så får jeg sette den inn på BMW å bytte det, kan ikke ha så mye feilkoder liggende.

I dag måtte jeg prøve startknappen 4-6 ganger før den ville starte, skjedde ingenting, bare ett "pling".. Så startet den plutselig :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ved ubelastet batteri. 

Trådstarter må evt koble minus polen på batteri for å måle korrekt. Men vil mene at 12.3 v når dørene er åpne og lyset i kupé er på er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som de nevner over her.

Disse bilene blir helt gal og kommer et hav av feilmeldinger om det skjer noe galt med strømmen. Aner ikke hva Brages er, men om det er et veksted så skulle de absolutt ha funnet ut av det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brages er BMW forhandleren i nærheten av der han bor. 

Jeg kjøpte en 08 BMW 118d i 2011 hvor start/stopp teknologien ikke funka. Fikk bare beskjed om å lade batteriet, men dette nyttet ikke. Da jeg stakk innom Mekonomen butikken stresstestet de batteriet. Da viste det seg at det var kaputt. 

Jeg ville droppen ytterligere feilsøk, og heller brukt pengene på nytt batteri. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Står på lading nå, tenkte det kunne hjelpe! Men kanskje jeg skal bare bytte, det er uansett 7 år gammelt.

Brages er BMW forhandler her jeg holder til ja :)

Kan ikke forstå at det er så mange ting som faktisk kan svikte på samme tid, isåfall kan det bli gøy til lommeboka :(

Er det lett å komme til i bakluka for å sjekke alternativt brudd i noe der? (Alt av lys og andre ting virker bak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare BMW som får panikk med defekt batteri. Så på en 2013 Volvo XC70 som hadde kastet fra seg 33 feilkoder, pågrunn av ødelagt batteri.

Nytt batteri koster 2390kr, så verdt og forsøke( hadde ikke reg nummeret ditt, så fant bare et :P)

https://www.bilbatteri24.no/products/--sk950-sonnak-exide-stop-start-agm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 320dsport skrev:

Er det lett å komme til i bakluka for å sjekke alternativt brudd i noe der? (Alt av lys og andre ting virker bak)

Hør nå på innspillene i tråden og bytt batteri? Er vel ikke noe grunn å spørre om du ikke følger tipsene ;) Akkurat samme skjedde på min F11, jeg ladet batteriet og funket fint siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Walkabout skrev:

Hør nå på innspillene i tråden og bytt batteri? Er vel ikke noe grunn å spørre om du ikke følger tipsene ;) Akkurat samme skjedde på min F11, jeg ladet batteriet og funket fint siden.

Joda , mulig det! Men dette er en av ca 50 tråder om forskjellige svakheter, så det er helt sikkert greit å elimenere  

fler ting som kan ryke på disse!;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet og "kodet" nytt batteri men ingen forbedring. 

Kan gjerne kjøre 10 minutter uten noe feil før det plutselig dukker opp igjen , plinger om alle mulige feil og turteller forsvinner.

Kjører litt til så plutselig er alt "normalt" igjen.. 

Har bestillt time for feilsøking hos BMW men ikke før 06.juni :(

Håper jeg finner ut av dette til slutt, veldig kjedelige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...