Gå til innhold

Feilkoder/problemer F11 530 D


320dsport
 Share

Anbefalte innlegg

On 21.5.2017 at 16.35, Fredrik 90 skrev:

Dette høres veldig ut som ett dårlig batteri eller lav spenning på batteriet. Vanlig at disse bilene får litt panikk når batteriet begynner å bli dårlig eller flatt :) 

I og med det er så mange 'duppedingser' som trekker strøm på min F10, lader jeg 1 gang i måneden, året igjennom.
Sånn for å være ''føre vàr''

Og det trengs, avslører min lille enkle lader. :shock:
Bruker denne smartlader fra DEFA 8 amp.

Endret av Mr. Erling
trykkleif'n slår til igjen vel... ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.5.2017 at 21.28, Eivind320x skrev:

Du kjører BMW alt kan og vil ryke :P

 

Det er bullshit! Nå er jeg på min fjerde BMW og ingenting ille har røket ennå. Kun bagateller som på andre biler. 

Faktisk så er F10/11 blandt de mest feilfri bilene i sin klasse, så det er ikke vanlig at man får fanget fult av feilmeldinger som her. Med mindre batteriet er dårlig og trenger å byttes. Det et så mye elektronik i disse bilene at 7 år på ett batteri er svært bra, det er forventet levealder på ett F10/11 batteri. 

11 timer siden, 320dsport skrev:

Byttet og "kodet" nytt batteri men ingen forbedring. 

Kan gjerne kjøre 10 minutter uten noe feil før det plutselig dukker opp igjen , plinger om alle mulige feil og turteller forsvinner.

Da er det ikke kodet riktig. Du må la BMW kode batteriet, da blir du kvitt feilmeldingene. Dette har blitt diskutert utallige ganger før, og ja....man må ikke nødvendigvis bruke BMW for å kode det så bilen fungerer. Men du må la BMW kode det for at det skal bli kodet 100% riktig til bilen og for å slippe feilmeldinger senere. 

Det er sikkert mange som har gjort det selv og det fungerer, bra for dere! Men i dette tilfellet ville jeg latt merkeversted fikse kodingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er bullshit! Nå er jeg på min fjerde BMW og ingenting ille har røket ennå. Kun bagateller som på andre biler. 

Faktisk så er F10/11 blandt de mest feilfri bilene i sin klasse, så det er ikke vanlig at man får fanget fult av feilmeldinger som her. Med mindre batteriet er dårlig og trenger å byttes. Det et så mye elektronik i disse bilene at 7 år på ett batteri er svært bra, det er forventet levealder på ett F10/11 batteri. 

Da er det ikke kodet riktig. Du må la BMW kode batteriet, da blir du kvitt feilmeldingene. Dette har blitt diskutert utallige ganger før, og ja....man må ikke nødvendigvis bruke BMW for å kode det så bilen fungerer. Men du må la BMW kode det for at det skal bli kodet 100% riktig til bilen og for å slippe feilmeldinger senere. 

Det er sikkert mange som har gjort det selv og det fungerer, bra for dere! Men i dette tilfellet ville jeg latt merkeversted fikse kodingen.

Hei Fredrik,

 

den skal inn på BMW fredag da skal de ordne alt med ny koding osv.

Sikkert bedre de enn folk som har utstyr selv.

Takk for gode svar fra deg! Håper virkelig dette kan løse problemet for meg..Selv om Brages ikke har tro på batteribytte vil "hjelpe" den. Men flere har sagt det , så man må prøve det også :)

 

Nå har også DSC failure, Parking brake partially available, Brake system failure,active steering osv osv.. Umulig så mye feil på den, med mindre en hjerne eller en ledning til en hjerne er av.

I så fall burde de ikke kommet å gått slik..

Endret av 320dsport
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos BMW, satt inn ett "originalt" BMW batteri, 4000,- fattigere og de samme feilene er der..

De sletter koder men stadig tilbake..Feilsøking neste den 6 Juni.. Skikkelig dritt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 320dsport skrev:

Da har jeg vært hos BMW, satt inn ett "originalt" BMW batteri, 4000,- fattigere og de samme feilene er der..

De sletter koder men stadig tilbake..Feilsøking neste den 6 Juni.. Skikkelig dritt :( 

Kjipt da.. Får meg til å lure på om det kan være noe lignende E87 problemene at hovedstrømkabelen eirer av.  Kanskje gå over alle hoved jord og pluss forbindelser?

Edit: ellers kan jeg jo nevne at jeg har fått byttet deler av ledningsnettet på min 520d 2011 fordi isolasjonen var slitt av på blant annet ledningen til ene dysen. Kanskje du får feilmeldinger fordi det er en ledning ett sted som havner til jord pga nedslitt isolasjon? 

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Daniel80 skrev:

Kjipt da.. Får meg til å lure på om det kan være noe lignende E87 problemene at hovedstrømkabelen eirer av.  Kanskje gå over alle hoved jord og pluss forbindelser?

Edit: ellers kan jeg jo nevne at jeg har fått byttet deler av ledningsnettet på min 520d 2011 fordi isolasjonen var slitt av på blant annet ledningen til ene dysen. Kanskje du får feilmeldinger fordi det er en ledning ett sted som havner til jord pga nedslitt isolasjon? 

Hei Daniel,

det kan jeg selvsagt sjekke, det er en stor jobb det ja, mye å gå over, men billigere å søke litt selv enn at verksted bruker timer på å evt finne en ledning med gnag. Kan sjekke slike punkt ja!

hvilke deler av nettet byttet du? (Tenkte å begynne der) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 320dsport skrev:

Hei Daniel,

det kan jeg selvsagt sjekke, det er en stor jobb det ja, mye å gå over, men billigere å søke litt selv enn at verksted bruker timer på å evt finne en ledning med gnag. Kan sjekke slike punkt ja!

hvilke deler av nettet byttet du? (Tenkte å begynne der) :)

Jeg fikk alt skiftet på garanti. Bmw oppdaget det når bilen var inne fordi motorstyringen tok kveld. Fikk bare beskjed muntlig om at de hadde byttet deler av ledningsnettet fordi de hadde funnet gjennomgnagt isolasjon på blandtannet en dyseledning. Men jeg aner dessverre ikke hvor det var gnagd eller hva som ble skiftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 320dsport skrev:

Gøy når man finner gammel moro fra forrige eier.. aner ikke om dette er problemet , men det hjelper ikke hverfall :o 

koblet "tøffe" lys i innstegslistene.. damn!

IMG_2149.JPG

IMG_2150.JPG

Sikkert ikke det som er problemet.

Men dæven det var gjennomført arbeide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Otis skrev:

Sikkert ikke det som er problemet.

Men dæven det var gjennomført arbeide!

Problemet er nok ikke der, det kan være så utrolig mye tror jeg..Alt fra en liten el feil til ett eller annet mekanisk.Ikke enkelt med slike feil når de dukker opp. Men skal nok finne ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever også helt mangel på gassrespons, tar 4-6 forsøk før den vil starte osv.. merkelig problem.. gleder meg til tirsdag nå!

håper det er en grei feil med en enkel løsning .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 9 months later...
På 21.5.2017 den 20.22, laffe skrev:

12.0v på et nyladet batteri er veldig lite. Et fungerende batteri bør vel gi ca 12,7v fulladet om jeg ikke husker helt feil. 

Ny-ladet batteri bør har mer enn 12Volt for å sikre start. Men her er ikke batterispenningen problemet da problemet oppsto under kjøring. Da bør det være over 14Volt på systemet.
Jeg mistenker dårlig kontakt. Det kan være snakk om vanninntregning og korrosjon ett eller annet plass.

Nå er dette en gammel sak (2 år) og jeg vil tippe problemet er fikset eller eier er økonomisk konkurs etter endelig feilsøking på verksted.

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, løfter denne igjen. Startet opp min F11 530 xdrive igår etter en lengre periode i garasje (blir minimalt kjørt på vinteren, kun kjørt noen 100 meter denne vinteren).

Bilen satt på håndbrekket, måtte styre litt for å få kaliper til å skru seg ut. Etter bilen løsnet tente "juletreet" seg i dashbord. Tenkte med en gang dårlig batteri. Originalt som har stått i, er fra 2011. Fikk tak i nytt, og registrert batteribytte. 

Så til saken. Har fremdeles lamper i dashbord. Disse er 4x4, ABS/DSC og at håndbrekk kun fungerer delvis.

Dette er feilkoder som går igjen...Ingen ulyder fra bil. Har kun bakhjulstrekk nå, samt styring av understell er ikke mulig.

20220302_180256.thumb.jpg.ee27668304912b5efc428918d8ab987a.jpg

20220302_180304.thumb.jpg.d4f743c15112b016fb694eae997db7c4.jpg

20220302_180313.thumb.jpg.449c948910dda41f4ca45c4d964cf56a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...