Gå til innhold

Oljelampe lyser


 Share

Anbefalte innlegg

I går kjøpte jeg meg en brukt BMW 3-serie 316i M-Sport. Før vi kjøpte den, så hadde den i høsten 2015 byttet en sensor som hadde med oljen å gjøre (husker ikke hva den het). Eier trodde da at problemet var løst, siden den ikke begynte å lyse igjen før våren 2016. Nå i 2017 har den vært inne å byttet registerreim og fjernet plastikkdeler fra sila. Nå var de helt sikre på at det var fikset. Men på vei hjem i går, begynte plutselig oljelampa å lyse igjen. Siden dette for oss var et problem de hadde sagt ifra om stoppet vi ved første mulighet og skrudde av motoren. Den var av i 5 min, og når vi startet den igjen begynte den ikke å lyse resten av turen hjem som var drøye 3 timer.

Vi trodde altså dette var fikset, men noe er jo galt. Det skal være riktig med olje i motoren ifølge den elektroniske peile pinnen, en peile pinne selger mente var korrekt av erfaring. Lampa har aldri lyst på vinteren, og når den lyser, så blir den borte neste gang du starter bilen, og kommer ikke igjen før på lenge. Er det flere enn oss som har dette problemet? Noen som har løst det? Vi vet virkelig ikke hva vi skal gjøre. På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 540is skrev:

Om det er N43 motor du har, så har de en elektronisk oljetrykksregulator. Den kan gå tett av plastbiter og feile.

Hei. Takk. Jeg vet ikke hva slags motor som sitter i den. Vet at det er blitt fjernet plastikkdeler fra motiren rett før jeg kjøpte den. Bilen er nå hos spesialister som skal prøve å fikse det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.5.2017 at 21.36, Eivind320x skrev:

Har du fått tatt noe diagnose? 

Hei. Det vet jeg ikke. Kjøpte nettopp bilen. Den er nå hos spesialister, men har ikke full oversikt over hva forrige eier gjorde. Det er han som nå har sendt bilen til spesia lister,  og han skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

rød lampe indikerer dårlig oljetrykk. Bra bilen er sendt inn, kan være 100 forskjellige ting :) 

Bilen har vært innom verkstedet både i 2015, 2016 og 2017 i håp om å få bort lampa. Lampa har lyst noen få ganger gjennom året, men bare om sommeren. Som jeg har skrevet flere ganger, har jeg ikke full oversikt over hva som ble gjort når den var på verkstedet da. Men takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
On 5/31/2017 at 8:33 PM, Sondre Hennie said:

Spesialistene som har drevet med bilen de siste dagene mener nå å ha funnet feilen. Vet ikke helt hva det er enda, men kan si ifra hva det var når jeg finner ut av det

Fant du noen gang ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...