Gå til innhold

Brembo Calipere


Lazyman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter Brembo Big Brakes. Noen som vet om noen som selger dette til en ok pris. Som kan sendes til Post restanse el. eller her i Norge

Bortesett fra Turner Motorsport og ECS. De er jo ganske så dyre!  Snakket med noen på Rudskogen i går på Trackday og han fortalte at det er et forum på Facebook som formidlet dette.(Muligens en hemlig gruppe!)

Dette var riktig nok kalipperer til en TT RS. Mottar gjerne noen tips med glede :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det likt som e46 m3 er det vell porsche 996/boxsterS calipere med adaptere til E46 M3 fra f.eks rallyroad du er på jakt etter tror jeg. e46 M3 skive.

 

ikke nødvendig å betale ett eksternt firma masse penger når du kan samle delene selv for noen tusenlapper med litt lett research. Får slike calipere på ebay for 3-4k både framme og bak.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lazyman skrev:

Understellet og bremser på E86 M Coupe er helt identisk som er på E46 CSL

Det er vel litt annerledes på F80, men ikke arrester meg på det :-)

En her inne har montert BMW sine performance bremser på sin e86 med da en overgang hvis jeg husker riktig. Han bruker vell også CSL skiver hvis jeg husker rett :)

Sjekk ut her: 

 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ahj skrev:

En her inne har montert BMW sine performance bremser på sin e86 med da en overgang hvis jeg husker riktig. Han bruker vell også CSL skiver hvis jeg husker rett :)

Sjekk ut her: 

Ja jeg kjenner godt til de Bmw Performance caliptere. De har jeg på en E89 35is. De er også laget av Brembo. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, hsd skrev:

er det likt som e46 m3 er det vell porsche 996/boxsterS calipere med adaptere til E46 M3 fra f.eks rallyroad du er på jakt etter tror jeg. e46 M3 skive.

 

ikke nødvendig å betale ett eksternt firma masse penger når du kan samle delene selv for noen tusenlapper med litt lett research. Får slike calipere på ebay for 3-4k både framme og bak.

Jeg har ikke sett Brembo (orginale) som passer til M Coupe til den prisen på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, hsd skrev:

10 sekunder innom ebay så fant jeg framme og bak for 7,5k ivertfall http://www.ebay.com/itm/Porsche-Brembo-996-Brake-Calipers-/232339830405?hash=item3618887685:g:QvEAAOSwOgdYo5Uy&vxp=mtr

ikke sjekka alt av nummer etc, og klart dette er jo med bak så prisen er høyere, men du forstår jo :)

Takker for tipset :-) Men disse var brukte ! På en slik bil vil jeg vel benytte meg av nytt utstyr. Sette på noe "second hand" det er jeg ikke typen for :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lazyman skrev:

Takker for tipset :-) Men disse var brukte ! På en slik bil vil jeg vel benytte meg av nytt utstyr. Sette på noe "second hand" det er jeg ikke typen for :-) 

Ikke noe galt med brukt. Hvis du vil bruke 20-30k på nytt som er like bra som brukt til en lang billigere sum så er det opp til deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lazyman said:

Takker for tipset :-) Men disse var brukte ! På en slik bil vil jeg vel benytte meg av nytt utstyr. Sette på noe "second hand" det er jeg ikke typen for :-) 

Nei, det å ta i calipere med litt bremsestøv på er vell ikke for alle, men du må jo ikke glemme at du har en brukt bil uansett hvordan du snur og vender på det. Du skriver jo at Turner sine er for dyre, så lykke til.  Bedre med brukte calipere og nye skikkelige skiver som fx PFC ( ca 10k + 3-4k i klosser). Godt mulig du blir like fornøyd med noen nye made in china greier men du kan jo tenke litt på det. :) Du har ivertfall mulingheten til ei grei bremseløsning under 25k med calipere, PFC skiver og PFC klosser og branketter med slike.

AP Racing kit får du også fra england for rundt 30k, grei løsning det også. det jeg har selv.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hsd skrev:

er det likt som e46 m3 er det vell porsche 996/boxsterS calipere med adaptere til E46 M3 fra f.eks rallyroad du er på jakt etter tror jeg. e46 M3 skive.

 

ikke nødvendig å betale ett eksternt firma masse penger når du kan samle delene selv for noen tusenlapper med litt lett research. Får slike calipere på ebay for 3-4k både framme og bak.

siden man er inne på det! har men! får man sånne calipere til å passe på e39 530D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...