Gå til innhold

2-din DAB problemer


Anbefalte innlegg

Selv om dette dreier seg om BMW E39 så er det kanskje ikke direkte BMW-relatert da problemet angår ettermarkedsspiller. Admin må derfor bare slette/flytte. Anycow:

Kjøpte meg nylig en 2-din DAB-spiller til bilen. Valget ble en Pioneer AVH X3500DAB, brukt fra Finn for den nette sum av 1500,-

Problemet med å kjøpe slike ting brukt er risikoen for at de ikke fungerer som de skal. Derfor var det første jeg gjorde å koble den til og forsikre meg om at alt fungerte, og det gjorde den, til og med DAB+. Blid og fornøyd gikk jeg og hentet meg en Carlsberg og startet monteringen (litt jobb grunnet som kjent kronglete tilgang bak -  mye plastikk i veien, ledninger som skal dras hit og dit, samt en billig Ebay-ramme med middels passform). 

Halvveis ned i ølen var radioen installert og jeg tenkte at jeg skulle høre litt radio til den var tom. Dette var dog ikke spilleren enig i. Når jeg nå prøver å oppdatere kanallista, blir den stående på loading-skjermen, og der trives den.

 

20170520_224240.jpg

 

Beklager sidelengs bilde, men slik er det i alle fall den blir stående og surre i det uendelige..

 

Har prøvd å la den stå slik for seg selv i 4 timer, men ingenting skjer.

Det forblir slik uavhengig av hva slags antenne som er koblet til, eller om det er antenne der i det hele tatt. Jeg har prøvd å reboote og resette 100 ganger, samt oppdatere firmware. Også dette uten hell.  

 

Noen som har forslag til hva som kan være galt? Kan dette være forårsaket av et kabelbrudd / en dårlig kobling? Selv tviler jeg på det, men dersom noen har troen så får jeg gå over kablene en gang til. Hva ellers kan det være? Slik jeg ser det er det ikke særlig mer jeg kan gjøre. Har lite lyst til å kaste den da spilleren fungerer utmerket på alle områder, riktig nok uten om DAB, som jo er grunnen til at jeg kjøpte akkurat denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det letteste ville være å gå over kablene en gang til, evt måle for å være bombesikker på at det ikke er brudd i noen kabler. Hvis alt er good, så kan du spørre forrige eier etter kvittering, så fremt enheten er under 5 år, så blir dette dekt av reklamasjon. Evt garanti hvis den er innenfor garantiperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...