Gå til innhold

Parikkelfilter, trenger hjelp


mjs
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 07 525 diesel 3.0 E61

I dag kom det opp feilmelding om partikkelfilter. Jeg ringte BMW verksted og de opplyser om at de tar 24.000,- for å bytte det hvis det viser seg at det er tett. Mekanikeren anbefalte meg å begynne med å ta en diagnose for å utelukke eventuelle andre feil enn selve partikkelfiltret. Jeg har bestilt time for diagnose.

Det jeg lurer på er om det er noen her med erfaringer med hva som er det beste å gjøre hvis partikkelfiltret er tett. Bytte til et nytt, fjerne filtret å sette rør i stedet, eller å skjære opp filtret å fjerne innmaten?

Uansett metode så lurer jeg på om jeg må gjøre noe mer med bilen, som programmering eller lignende?

Og til sist, er det noen i Troms med utstyr til en eventuell programmering som kan ta den jobben? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

@mjs hvor holder du til? Jeg befinner meg i Tromsø. 

Kan sikkert bistå med en diagnose, selv om jeg ikke er så drevet :P 

Koed.no selger nytt DPF til 6294kr fra anerkjent leverandør.  

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mjs skrev:

Vaskes? Har sett på youtube at noen kjører på med høyttrykkspyler gjennom filtret. 

Jeg la mitt i et kar og helte på sotfjerner. Sammen med kokende vann, dunking med hammer, og til slutt skylling med høytrykkspyler forsvant det meste. Det er noen timers jobb og mye gris, men man sparer tross alt en del penger.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Hawkon88 skrev:

Jeg la mitt i et kar og helte på sotfjerner. Sammen med kokende vann, dunking med hammer, og til slutt skylling med høytrykkspyler forsvant det meste. Det er noen timers jobb og mye gris, men man sparer tross alt en del penger.

Forskjellige meninger om dette. Noen hevder man ikke skal bruke vann på dpf. Kan for lite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De om det.. Det fungerte for meg og alternativet er å måtte kjøpe nytt.. Så hva har man å tape?

 

Vel og merke så tørket jeg partikkelfilteret med varmluftspistol noen timer før jeg monterte det tilbake i bilen, så det ble minimalt med damp etter oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.5.2017 at 2.21, Eivind320x skrev:

@mjs hvor holder du til? Jeg befinner meg i Tromsø. 

Kan sikkert bistå med en diagnose, selv om jeg ikke er så drevet :P 

Koed.no selger nytt DPF til 6294kr fra anerkjent leverandør.  

Pris på dpf til min bil 525d 3.0l er 9781,- for uoriginal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...