Gå til innhold

ZF M3 gir problemer


Fiksdal
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en ZF m3 e36 girkasse montert på S54 motor med custom spakstell.

Problemet er at jeg kun får girt det jeg oppfatter som 1 - fri - 2 og får ikke lagt inn fler gir uansett..

Noen som har vært borti lignende på 328/M3 girkasse?

 

Har tenkt å koble av overføring og fysisk flytte skiftegafflene selv, men står ikke i garasjen enda så tenke å høre om noen her har tips :)

Helt ny ATF olje på girkassen, usikker på kmstand men ingen ulyder og de girene jeg får lagt i har ikke noen motstand ved girskift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe som har komt, eller har det vert slik siden du monterte?

Har du shortshift? ( kommer den i konflikt med mellomaksling?)

Hjelper det på dersom du setter i bilen i gear og triller den litt fram og tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, hsd skrev:

Er dette noe som har komt, eller har det vert slik siden du monterte?

Har du shortshift? ( kommer den i konflikt med mellomaksling?)

Hjelper det på dersom du setter i bilen i gear og triller den litt fram og tilbake?

Har vært slik siden jeg monterte ja.

Har hjemmelaget shortshift, kommer ikke i konflikt med mellomaksel eller noe i rundt. 

Har ingen problemer med å legge i de girene som jeg finner, men er liksom bare de to :P

22 timer siden, tobbis skrev:

Tenkte heller på hvilket merke

ATF Dexron 3 fra Agrol Lubricants - ATF er vell ATF meg bekjent?

6 timer siden, lassie skrev:

Da jeg monterte shortshift på min e46 328 fikk jeg problemer med at den ikke gikk i 2 og 4 gir .jeg monterte i tillegg en dssr fra ucc

http://store.uucmotorwerks.com/articles/SSK-DSSR.htm  .Løsningen hos meg var og slipe litt på dssr da den bygget for mye.

Kan vell ikke skyldes overføringa mellom spake og kasse? :)
Ikke noe som tar i og låser mekanisk eller noe, finner bare ikke gira...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har hatt ei økt å kikka på problemet, tror en del av feilen lå i short shift ( veldig lang distanse under kula)

Har sammenlignet min zf mot en getrag som står på m3 3.2 og "tilt" vandring på giroverføring er like på min og getrag sin kasse.

fjærer og fint i senter om man har spak til høyre eller venstre, MEN revers går ikke i de heletatt.

 

Har lest litt ang shift pins og problemer, har ikke hatt ut kasse enda men har en teori om at pin på revers kan være defekt eller låst på ett vis? Får ikke fjæra noe i retning revers, er kun den lille tilten fra senter til 1-2 gir.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...