Gå til innhold

Er det slutt på gamle biler her inne ?


Morty999
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg formoder at han driver med det samme og det er bare noen dager siden at forumet gjennomgikk en større modernisering. Jeg opplevde (på avstand) kritikken mot dagens eier (altså da forumet skiftet eier) som ganske urettferdig. Jeg vet ikke hva som skjedde utenfor forumet og hvem som kjente hvem fra andre sammenhenger, men her inne var det ingen tvil om at forumet trengte modernisering og ny giv/vitalisering. Gunnar hadde nok å gjøre privat på den tiden så forumet hadde langt fra førsteprioritering fra hans side. At han til slutt solgte forumet (for et fornuftig beløp) er derfor fullt forståelig. Jeg tenker at det var noen som ville utnytte den situasjonen til å fiske i opprørt vann. Noe av det aller viktigste når det gjelder kontinuiteten og kvaliteten i/på et forum som bimmers er at man klarer å holde på sentrale bidragsytere. De er ikke 100% avgjørende, men "generasjonsskiftene" må skje over noe tid... :)  

Jeg vet alt dette, og er enig at forumet hadde godt av en oppdatering, og trengte en person eller fler som kunne legge mer tid og arbeid ned i driften. Men det var måten det ble gjort på, og hvordan han la frem ideene sine som var helt på trynet. Det var vel 2 stk å når jeg tenker meg om, men sikkert dagens eier som var talerøret. De så sitt snitt til å tjene penger på forumet, ferdig snakket. Ingen av de som kjøpte var BMW patrioter eller hadde noe spesielt knyttet bånd til forumet.

Men uansett, det her har lite med tråden å gjøre, sånn direkte. Forumet ser ok ut nå, uten at jeg bruker halvparten av funksjonene eller gidder sette meg inn i alle disse oppdateringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... de nye eierne var såvidt jeg husker to stykker (eller mer korrekt et firma), men det er såvidt jeg vet Marius som styrer butikken. Hvor dedikert BMW patriot han var da de kjøpte forumet vet jeg ikke, men han har minst hatt to BMW'er (inkl. en E34) i tiden etter at de kjøpte forumet. Det handler vel om en slags læringskurve som med alt annet. Jeg er heller ingen avansert bruker av forumet (jeg bruker f.eks ikke forumet på mobiltelefonen), men jeg liker formen på forumet slik det er nå. Spørsmålet er vel heller om selve plattformen på forumet er den rette i fremtiden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎19‎.‎10‎.‎2017 at 14.52, Geir Anders skrev:

Sant det. Jeg datt av selv, når Gunnar solgte. Ble for mange endringer, og feil fokus av han som kjøpte opp siden. Han hadde en businessorientert perpektiv på siden og var kun ute etter å tjene penger. Så siden den gang, har jeg bare lurka litt for det meste, skrivt en kommentar i ny og ne. Har jo hatt diverse E36 osv før, men er ikke helt der om dagen. Kunne tenkt meg en E30 da, for morroskyld :) Men prisene er så syke at det er uaktuelt

Akkurat her må jeg si meg enig med @Fredrik. Fakta er at forumet lagget som bare pokker og det fløt over av klager fra brukere i månedene før Gunnar solgte forumet. Så uansett hvor mye man hater kapitalisme var det faktisk positivt at noen tok et skippertak og brukte tid og penger på forumet - alternativet hadde vært nedleggelse for mange år siden. Hylle (som for øvrig er en hyggelig person i virkeligheten) åpnet jo bimmeren som gikk nedenom og hjem etter kort tid. Det er veldig lett å kritisere fra sidelinjen uten å bidra selv verken med innlegg, penger eller arbeidstimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har en gammel traver jeg og. Montert ny/brukt topp for 5 år siden og har blitt kjørt ca 200 mil siden da. Handlet inn en del slitasjedeler, ikke montert enda. Mangler ennå mye før man kan si seg fornøyd.

Originale M contour 10" bak og  8.5" fram. :)

520i m50

image-15e438915b3e3402ff9abbaf4d69fffcd327c0a27b1c8e143ff47b39a583c133-V.jpg

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...