Gå til innhold

Morsomste vei mellom Drammen og Bergen?


ogee1
 Share

Anbefalte innlegg

Etter min erfaring er det mye "Hips om haps" hvilken rute du velger. Hardangerbroen er ganske grei. Fin natur over vidda. For deg er det nok definitivt den kjappeste ruten. Kjører du denne ruten hjem igjen, kan du kjøre opp Måbødalen (like etter eidfjord) ganske artige svinger oppover..

Ellers er det kjekkere å kjøre via Nordheimsund enn voss, men med forutsetning om at du er alene på veien, da det er smal vei og få/ingen forbikjøringsmuligheter.

Aurland/Hol har og sin sjarmetappe med smale tuneller og pen natur.

 

Kjører du filefjell/hemsedal kan Stegastein kan være verd et besøk. Ligger like ved Aurdalstangen.

Selv syns jeg alle rutene har sine styrker og svakheter. Alle har sine gøye og kjedelige partier, men en del av de gøye partiene krever litt omkjøring, som feks veien om nordheimsund eller gamleveien langs tyrifjorden og videre til krøderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt sin rute bort er fin :) Heim ville eg køyrt til Nordheimsund, og så tatt nordsida av hardangerfjorden opp til Granvin, og så inn mot Voss til Lærdal og over Hemsedal. Har du god tid, og køyrer Porschen, ville eg køyrt nordover på E39, ta av og køyre om Modalen->Eksingedalen->Evanger->Voss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mcbanan skrev:

@awt sin rute bort er fin :) Heim ville eg køyrt til Nordheimsund, og så tatt nordsida av hardangerfjorden opp til Granvin, og så inn mot Voss til Lærdal og over Hemsedal. Har du god tid, og køyrer Porschen, ville eg køyrt nordover på E39, ta av og køyre om Modalen->Eksingedalen->Evanger->Voss

Kjører Porschen, ja. 😁

Forslaget Modalen - Voss er nok den typen strekning jeg er ute etter. Litt utenom de vanlige hovedrutene. Handler ikke om å komme fort fram, men å kose seg mest mulig.

Har kjørt Hemsedal, Hol-Aurland og Hardangervidda. Fine veier, men få partier med gromme svinger.

Har også hørt at det er fine veier i Telemark, men der er jeg ikke kjent. Notodden - Dalen -??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...