Gå til innhold

bmw e60 ccc 05mod vil ikke starte opp


bimmers89
 Share

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg har fått problemer med ccc vil ikke starte opp, skjedde plutselig, bmw logo kommer opp enten så henger den igjen eller så starter den på nytt hele tiden! kan det være noe tull med mpm module eller er det noe dyrt rep ? har tatt diagnose men finner ingen feil med ccc. evt hvor sitter denne enheten ? trenger raskt hjeljp da bilen skal på sommertur snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint kjøpe brukt ja, men før eller siden vil den også ryke. Har lest rundtom at det finnes enkelte som reparer disse, men lønner seg som oftest likevel og bare kjøpe en ny en. Og ja enheten må kodes.

Men ja, en kan oppgradere som nevnt over.

Fra det jeg har lest så skal det være en chip og/ eller en kondensator som ryker.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er disse  kondensatoren så er det vel enkelt å lodde Nye på plass ? men om kretskortet er brent er det vel lite håp. bilde hentet fra nett. skal prøve å demontere enheten iløpet av uka for å se.ser folk selger kondensatorer på ebay for billig sum.

bilde.png

Endret av bimmers89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanlige er at loddingene går på en av de store chippene. Vanskelig å lodde for amatører. Det er et firma i England som overhaler disse for rundt 400 Pund. Pluss frakt og moms og alt det derre der. Jeg kjøpte en brukt på eBay til to lapper i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, bimmers89 skrev:

hvis det er denne kondensatoren så er det vel enkelt å lode Nye på plass ? men om kretskortet er brendt er det vel lite håp. bidle hentet fra net. skal prøve å demontere enheten iløpet av uka for å se.ser folk selger kondensatorer på ebay for billig sum.

bilde.png

Hjalp ikke å skifte kondenstorene i min.. Er nok bare dårlig lodding som de andre her sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...