Gå til innhold

Min E61 525d xdrive lci


 Share

Anbefalte innlegg

Siden jeg la vinterdekk på 18" sommerfelgene som fulgte med bilen, måtte jeg begynne å se etter nye sommerfelger. Hadde såppas flaks at en kompis hadde ett sett med GS felger med nesten nye dekk på, som hadde stått på en 4 serie. Fikk ta de med hjem på prøve, å de passet perfekt :) (glemte selvfølgelig å ta bilde av felgene på bilen..) 

Men, jeg så med en gang at her må det senkes litt foran! Lurer litt på H&R eller Eibach senkefjærer, noen som har tips/erfaringer? Vil ikke senke særlig mer enn 30-35 mm. Vil ha med TÜV papirer slik at jeg kan få det godkjennt :) 

 

Bilde av felgene:

D66DF91D-93C3-4DA7-8329-0A3828392089.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan varmt anbefale H&R 35mm fjærer. Hadde det på min i 3 år. Blir litt stivere en orginalt men på ingen måte ukomfortabelt. Kjørte med 17,18, 19 og 20" hjul. Med 17" synes jeg den så litt skamsenket ut, men på de andre så det veldig mye bedre ut en orginalt. Jeg hadde riktignok bakhjulstrekk på min men antar høyden blir den samme når den er senket.

 

Med 19" hjul øverst, og 20" under.

IMG_2210.JPG

IMG_3704.JPG

Endret av Tommy H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tommy H skrev:

Jeg kan varmt anbefale H&R 35mm fjærer. Hadde det på min i 3 år. Blir litt stivere en orginalt men på ingen måte ukomfortabelt. Kjørte med 17,18, 19 og 20" hjul. Med 17" synes jeg den så litt skamsenket, men på de andre så det veldig mye bedre ut en orginalt. Jeg hadde riktignok bakhjulstrekk på min men antar høyden blir den samme når den er senket.

 

 

Okei :D Da skal jeg sjekke det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden oppdatering nå, men har vært på sjøen noen uker :) Hadde bilen på EU-kontroll her om dagen, å da viste det seg å være lekkasje på en demper foran. Sjekket opp i priser på nye dempere, å det var jo ikke akkurat billig for originale, så jeg lurer på hva folk tror passer av uoriginalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er nye dempere, tårnlager og ett sett med senkeskåler kommet i posten, og blir montert i slutten av uken :D Har også bestillt diverse bilpleieutstyr, så nå begynner jeg å bli klar for vår og sommer 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, krini94 skrev:

Da er nye dempere, tårnlager og ett sett med senkeskåler kommet i posten, og blir montert i slutten av uken :D Har også bestillt diverse bilpleieutstyr, så nå begynner jeg å bli klar for vår og sommer 😎

Tror jeg bestilte demper fra Sachs via eurodel.no, kostet iallfall 1/3 av prisen Bavaria skulle ha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.3.2018 at 17.36, Walkabout skrev:

Tror jeg bestilte demper fra Sachs via eurodel.no, kostet iallfall 1/3 av prisen Bavaria skulle ha :) 

Okay :D Jeg Bestillte på GS da de hadde tilbud, så det ble ikke så ille :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt montert, og bilen ble som ny igjen med nye dempere :D Senkeskålene gjorde ikke så stort utslag som jeg håpet, men håper den siger litt etterhvert :) Skulle gjerne lagt ut bilde, men så skitten så bilen er, så er det uaktuellt! Drit lei av veisalt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...