Gå til innhold

Kjøpt X5 og 320i E46 - double trouble


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Jeg trodde også at jeg hadde en strømtyv før jeg byttet batteri, men problemet har ikke dukket opp igjen når det kom et nytt batteri på plass. Om du har en strømtyv eller ikke, kan du enkelt måle deg frem til. Det er greiest å begynne med det letteste syns jeg.

e53 er en fantastisk kjekk bil! Det er ikke uten grunn til at vi har en sånn- så entusiasmen er delt👍

Jeg var 13 når mor til bestekompissen byttet ut e36 328ci med en 4.4i med alt utstyr. (Tror den kostet over 1,2mill den gangen) Det er vel unødvendig å si at det var gøyest når det var deres tur til å kjøre oss på trening..😂

Jeg hadde en 2003 Range Rover før med den 4.4-literen. Deilig motor, selv om den blir hemningsløst tørst i den bilen. Det er jo i praksis en X5 i tyngre drakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet med fruen sin e39 525d når det gjelder EWS.
Starter sånn veldig sporadisk.
Regner med det er EWS 3 du har.
Når jeg ser på livedata så er det ikke alltid nøkkelen blir registrert rett.
Helt hva som er grunnen til det har jeg ikke komt til bunns i, kan være transponderen i nøkkelen, selve EWS modulen, ring antennen eller GM3
Også er det datalinjen mellom EWS og DME/DDE som tuller det til for min del.


Jeg måtte bytte GM3 da den hadde satt K og P bus til jord, og GM3 må jo kodes til bilen.
Det har jeg ikke fått til enno, men er på vei. Mulig det løser problemet mitt.


Svak/dårlig spenning har tatt livet av mange GM3 har jeg lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være batteriet. Startet rett opp på startkabler. Lader fint når motoren er i gang, men batteriet tar nesten ikke til seg noe. Står på lading nå, men blir å kjøpe nytt. 

Vet noen hva slags styrke et nytt batteri skal ha? Det sitter jo ikke akkurat enkelt til på disse bilene så litt kuk å sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

X5`en leverer stadig like solid! Men den har utviklet en snodig uvane. Bagasjeluken popper opp innimellom. Bare mekanismen liksom, men det er jo irriterende. Det går heller ikke å åpne bakdøren med hendel på bakluken, jeg må bruke nøkkel eller knapp inni bilen. 


Noen ideer? Ledningsbrudd? Mikrobryter? Annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.6.2017 at 11.24, Mariuse34 skrev:

Jeg må forresten bare uttrykke min barnlige entusiasme over å ha en E53 X5. Den kom da jeg var 15 og jeg har hatt et sterkt forhold til bilen siden. Nå er de jo ikke dyre biler lenger, men i hodet mitt er det fremdeles noe innmari gjevt over de. Som forøvrig er en tanke jeg og har om en fin E34, E39 og E46. Og E32 og E38. Og en godt utstyrt E61. For ikke å glemme osv. 

Jeg har kjørt endel gromt, men for 12 år siden kom fattern i en LCI E53 med 3.0 dieselen, bilen gjorde et uutslettelig inntrykk på meg, E70 og F15 er flotte biler, men som kjøremaskin er E53 ryddigere innvendig og mer agil og fornuftig mtp størrelse og handling. Det er originalen og den er oppe blant E46 og E39 hos meg personlig. Ta vare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...