Gå til innhold

BMW E34 540i sedan


 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om det finnes mange originale E34 540i sedan her i Norge?

Jeg har lenge hatt lyst på en E34 som er i god stand og med en grom motor,jeg har hatt 3stk 3-serie alle med 2,5 sekser men nå har jeg lyst til å prøve noe annet en sekser.

Pluss at jeg syns E34 er en såpass stor bil at det passer mer med V8,det står mer i stil synes jeg,men det er bare min mening:)

 

Hvor mye tror dere jeg må gi for en original E34 540i sedan som er i generelt god stand?Og må jeg til utlandet for å skaffe en?

Jeg vil helst ha manuell men automat går også.

Det er ikke akkurat en racerbil eller herjebil jeg er på jakt etter,det er en bil jeg kan cruise rundt i,småfikse på og polere osv.. Kort sagt hobbybil som jeg skal ha i mange år:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del, men mesteparten er automat da de med 6 trinns manuell ble produsert i et lavere antall.

 

Du må nok ut med over 90.000kr for en i god stand. Sjeldent de dukker opp til salgs i Norge, så jeg tror du har mer hell med å leite i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Da blir det sikkert automat,men det gjør ikke noe siden det bare skal være en hobbybil.

Grei pris det,tenkte prisen var mye høyere.

Vet du om det er noen svakheter med 540i?Tenker på motor og automatgirkasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke oljepumpen i hvertfall. Er en vanlig feil på M60/62 at boltene til den skrur seg ut. Så du bør ha av bunnpannen (mener den er 2-delt på E34 540i også), og sjekke at de sitter fast, eventuelt skru de ut og rengjør gjenger og skru de inn igjen med locktite. Bør også sjekke at det ikke er for mye slakk i kjedet.

Ellers så er det vel standard greier. Toppdekselpakninger osv.

Automatkassen kjenner jeg ikke til, men bør vedlikeholdes jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, DanielStance skrev:

Du bør sjekke oljepumpen i hvertfall. Er en vanlig feil på M60/62 at boltene til den skrur seg ut. Så du bør ha av bunnpannen (mener den er 2-delt på E34 540i også), og sjekke at de sitter fast, eventuelt skru de ut og rengjør gjenger og skru de inn igjen med locktite. Bør også sjekke at det ikke er for mye slakk i kjedet.

Ellers så er det vel standard greier. Toppdekselpakninger osv.

Automatkassen kjenner jeg ikke til, men bør vedlikeholdes jevnlig.

Takk for svar igjen:)

Da vet jeg noe av det første jeg skal sjekke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...