Gå til innhold

E39 528i Manuell deler


aaaugust
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe deler til en manuellombygging av en E39 528i

 

ØK:

240mm Svinghjul

Pedalsett

Hovedsylinder

Slavesylinder

Girkassebro

Komplett girstell

Mellomaksel

 

EDIT: Jeg bor i Narvik, så mye må vel sendes

Endret av aaaugust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er lurt å skrive bosted på annonser med tunge deler. Er det slik at du bor i Narvik? Da er det en utfordring med frakt av girkassen i alle fall, siden den veier over Postens vektgrense på 35 kg. Jeg har 528 girkasse til salgs for 3.000 kr + frakt. Må sjekke om jeg trenger 528 svinghjulet og clutchen selv. Men 1.800 kr + frakt i tilfelle salg.  Hardykoblingen er lik som på automat. Må og sjekke om jeg har pedalsett, med hoved-og slavesylinder. 800 kr hvis jeg har dette. Lurer på om girkassebroen er lik som på aut. Mellomaksling kan skaffes for 1.500 kr.

Vær klar over at boltene på manuell 528 mellomaksling er 10mm. De fleste aut. akslinger har 8mm bolter. Men det er mulig å bruke bakre del av mellomakslingen fra automat, og man. framme.

Kanskje kommer en kar fra Harstad og kjøper deler av meg i nærmeste framtid. Hvis han kjører med bil er det nok sjanse for rimelig frakt til hans by.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja bor i Narvik. ZF kasse har jeg allerede.

Girkassebroen tror jeg er forskjellig, siden de har forskjellig delenummer.

Har allerede et 228mm svinghjul m/ clutch som jeg planlegger å bruke hvis jeg ikke får tak i er 240mm et.

Er det bare boltene som er kortere på aut. mellomakselen, eller et mønsteret forskjellig? Jeg har en 96' 528i, så den kom jo med 2,93 (33 10 1 428 501) diff jeg gjerne vil beholde hvis jeg slipper å bytte til en 2,93 manuell diff (33 10 1 428 503).

Har du girstell/spak og ryggelysbryter til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å svare her og fikk ikke med at du allerede hadde kasse. Alle delene som du trenger kan selvfølgelig sendes med Posten. Du kan bruke hardykoblingen og boltene fra aut. framme og bruke bare fremre del av 528 manuell akslingen du kjøper og bytte over på aut.akslingen. Da kan du beholde diffen som står på nå. Jeg har ikke spakstell m.m til 528. Men kan skaffe det og manuell aksling og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...