Gå til innhold

Problemer med blinklys på Bmw E3 3.0S, virker ikke


TorErik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Min far har kjøpt en 1976 Bmw 3.0S E3 som har stått lenge som et prosjekt. Bilen er no meir eller mindre klar for eu-kontroll, men får ikkje til blinklysene på den.

Nødblinken er heilt i orden, altså om ein trykker inn knappen for nødblink så blinker det i alle blinklys, men ikkje når ein prøver blinklys via hendel på rattet.

Har prøvd å bytte ut sikringer, bytte blinklys rele, knappen for nødblink siden eg har skjønt denne kan ha dårlig kontakt.

Har også åpnet opp hendel/bryter for langlys og blinklys for å sjekke om problemet var her, der virker det som om alt er i orden.

Prøvd å måle litt men sliter med å finne ut kva som egentlig gir signal til blinklys releet. Er det noen som har skjema på elektronikken til denne bilen?

På bryter til nødblink kommer det to ledninger som går til blinklysrele, ein fra blinklys høgre og ein blinklys venstre og konstant 12v. Korleis fungerer dette når bryteren aktiveres?

På hendel for blinklys kommer det 12v inn, 1 ledning ned til blinklys rele, ein fra blinklys H og ein ledning som eg ikkje heilt finner igjen. og tilsvarende for blinklys V.

Kva blir letteste måte å trekke opp nye kabler på for å få blinklys til å virke om eg ikkje finne feilen?

Ser det har vært folk under dashen og byttet om ein del på det elektriske tidligere, så ikkje heilt enkelt å feilsøke. Har blant annet flyttet plassering på sikringer osv. 

 

Blei litt rotete det her, men takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...