Gå til innhold

Bytte fra E90 til E61


Nexttron
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg vurderer og selge min E90 til fordel for noe med større plass, som for eksempel en E61. Registrerer at 520d(AT) rundt 2007-mod ligger i omtrendt samme prisklasse som jeg kan forvente å få for min -08 E90. Får inntrykk av at disse 5-serie E61 er preface, dårlig utstyrt og lang km, men er det noe annet en burde være på vakt etter her?

Endret av Nexttron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har skjønt på forumet er facelift E61 å foretrekke uten selv å kunne argumentere hvorfor på akkurat denne modellen. Ellers er det mye trøbbel med ledningsnettet til bagasjeromsluken og jeg ser at alle må bytte på sine, nesten uten unntak. Er det takluke, burde du sjekke for lekkasje i bagasjerommet, altså tett drenering. Ellers sjekk dørlister og rust på bagasjeluke. På preface er det CCC iDrive, det funker, men er veldig kjent for å ryke. Da er det bare å få fikset ny, noe som fort koster rundt 10000,- +, @awt har god og meir nøyaktig peiling på det her, mange oppgraderer til CIC når de først bytter. Det forekommer også trøbbel med luftdemperne bak på E61, slik at disse må byttes, eller bare luftbelgen. @Shattered måtte vel bytte nettopp på sin E61. :) 

Ellers E61 er uansett kjempegode biler, det er også godt mulig det over er byttet på aktuell bil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om prisklasse. For eksempel får man en f11 520d til prisen av en facelift e61 525d. Man får nok mest for pengene ved å velge en godt utstyrt e61 facelift med seksermotor. Typisk 300.000kr for de godt holdte med det rette utstyret. Men man får dem ned mot 250.000 også nå. F11 520d ligger på samme pris :)

5 serie er etter min mening "dobbelt" så mye bil som 3 serie mht komfort, plass og støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyyy... Ikke noe spes med min bil foruten at den har større orginal motor, 2l i en 318 med 14 hk, og greit utstyrt. Bilen har dessuten rumpekjørt meg med diverse rep til fordel for kjøper. Prismessig snakker vi rundt kr. 120 000

Lekkerbisken til venstre på bilde har ikke noe med meg og gjøre

20170606_195020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater hele systemet rundt/med Idrive, det kan ta rennefart og suge seg sjæl i ræva. 

Utenom det liker jeg e61, men det er noe spesielt med e39 som jeg foretrekker framfor e61. Vet ikke hva det er egentlig, jeg har selv hatt 3 e39, og vet at jeg kommer til å ha en til før jeg dauer.  

Luftbelger er det på stort sett alt som ruller ut av bayeriske fabrikken. Fint når det funker, dritt når det ikke funker og du plutselig står med bil som er godt senka 😉🔫🔫🔫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Jeg hater hele systemet rundt/med Idrive, det kan ta rennefart og suge seg sjæl i ræva. 

Utenom det liker jeg e61, men det er noe spesielt med e39 som jeg foretrekker framfor e61. Vet ikke hva det er egentlig, jeg har selv hatt 3 e39, og vet at jeg kommer til å ha en til før jeg dauer.  

Luftbelger er det på stort sett alt som ruller ut av bayeriske fabrikken. Fint når det funker, dritt når det ikke funker og du plutselig står med bil som er godt senka 😉🔫🔫🔫

Hehe, jeg har derimot annen erfaring av iDrive og synes systemet er topp :) Det er derimot stor forskjell på CCC og CIC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hehe, jeg har derimot annen erfaring av iDrive og synes systemet er topp :) Det er derimot stor forskjell på CCC og CIC. 

Kan godt hende, men ingem av delene er like enkelt som å sette seg inn, trykke på knappene på panelet, og kunne styre derfra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrive er intuitivt og enkelt, spesielt når man tar høyde for hvor gammelt det er. Til og med min far, som ikke kan fordra "teknologi" og helst ville fortsatt å bruke Ericsson haifinne telefon om han kunne,  synes Idrive er enkelt.

Mange journalister likte det ikke, og det tror jeg er fordi de ofte fikk svært kort tid i bilen. Som eier av bilen fungerer det kjempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nexttron skrev:

OK iDrive er å foretrekke uannsett. Hva tror dere om en utsalgspris på 120 laken?

Ser prisene på E90 pre-face 318i og 318d varierer fra 80-140 000,-. Her er det utstyr, km.-stand og ellers bilens tilstand som avgjør prisen. Med andre ord kan 120 000,- være en passende pris :) 

Og dette så ut som en fin E61 i rundt om samme prisleie:

https://www.finn.no/97778494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ser prisene på E90 pre-face 318i og 318d varierer fra 80-140 000,-. Her er det utstyr, km.-stand og ellers bilens tilstand som avgjør prisen. Med andre ord kan 120 000,- være en passende pris :) 

Og dette så ut som en fin E61 i rundt om samme prisleie:

https://www.finn.no/97778494

Vil påstå at dette er mer riktig bil til den prisklassen.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95836121

E61 er fordømt gode å kjøre. Og det er god plass i bilen ;) Men det er noe eget med sekserdieselen kontra den trøtte fireren. Edit: min var riktignok preface, men :P

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...