Gå til innhold

Bytte fra E90 til E61


Nexttron
 Share

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Shattered skrev:

Vil påstå at dette er mer riktig bil til den prisklassen.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95836121

E61 er fordømt gode å kjøre. Og det er god plass i bilen ;) Men det er noe eget med sekserdieselen kontra den trøtte fireren. Edit: min var riktignok preface, men :P

Den var fin :) Vil ikke påstå BMW-firer er trøtt, synes den er ganske frisk kontra andre merker på markedet, men 2.0D bli aldri sportslig uansett hvordan man ser på det. Er selvfølgelig enig i at seksermotorene er noe helt eget og igjeb selvfølgelig å foretrekke om man finner en i sitt marked. :)

Edit: Km.-stand var stor forskjell på de to

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW's dieselfirere skal ikke oppleves som "trøtte", men de er ikke de mest raffinerte på markedet og støynivået er i det høyeste laget. Det som imidlertid imponerer med disse motorene er effektutviklingen på høyt turtall (over 3500 rpm) med belastning (f.eks på Autobahn). Der viser BMW at deres dieselfirerer kan noe mer enn f.eks VAG og PSA's tilsvarende motorer. Jeg er også ganske imponert over drivstofføkonomien på BMW's dieselrekkefirere selv når det går bra unna på Autobahn. I lavere hastigheter er det andre tilsvarende dieselmotorer som er like bra eller bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag. Bensinfirer er ikke akkurat noen racer til sammenligning, men litt opp i turtall begynner det å skje noe. Turbodiesel blir litt anderledes.

Nå blir dette bytte noe midlertidig, vil ordne med boligkjøp før jeg avanserer på bilfronten. Da er det greit å finne noe som forhåpentligvis henger sammen i mellomtiden. Med det i tankene burde jeg kanskje kjøpt noe helt annet men er jo blitt glad i BMW.

En kollega av meg sa for et par år tilbake at man burde styre unna 160-170000km for da begynner det å skje ting... Hva han siktet til vet/husker jeg ikke, turbo kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

På generelt grunnlag så kan det bety bærearmer, casterstag og foringer. Er det diesel så kan det også bety DPF.

Forstilling kan man få en følelse av under kjøring og uansett ikke det verste og fikse. DPF høres verre ut... Kan man teste tilstand på filteret med diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7. juni 2017 at 7.17, Marius2002 skrev:

Den var fin :) Vil ikke påstå BMW-firer er trøtt, synes den er ganske frisk kontra andre merker på markedet, men 2.0D bli aldri sportslig uansett hvordan man ser på det. Er selvfølgelig enig i at seksermotorene er noe helt eget og igjeb selvfølgelig å foretrekke om man finner en i sitt marked. :)

Edit: Km.-stand var stor forskjell på de to

Jeg styrer unna firere generelt etter et par stykk, og ville aldri hatt firer i e61 da det er to syl for lite på mange kilo. Men det er jo også mye trøbbel med regkjedet på n47 (2007 - 2009?), så disse ville jeg også styrt unna. M57 anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor falt pladdask for en SittOgKreng nylig så gud hjelpe meg . ...og dattera blir bilsjuk fra før av. Snill som hun er har hun spyttet inn rundt 10 laken for en ny frontlykt i den jeg har så hun blir nok fornøyd når kommer med noe som ser "helt likt ut" :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

E61 står fortsatt på lista men rakk ikke kjøp/salg før jobb,kone og ferie tok tida fra meg. Det ble altså ferie med E90'en, og jeg fikk trøkka inn alt som skal til med kjerring og unge :) Tillater meg ikke å stresse for mye.

Vinterfelger på bilen btw.bilferie.thumb.jpg.3aa8cca7a7aadcf9f889b653d1b5c0cf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...