Gå til innhold

BMW 535d


 Share

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Skal ha meg ny bil i nærmeste fremtid og nå er valget endelig falt på en BMW. Har i alle år hatt Audi, men har nå etter alt for mye krangling sett meg mektig lei hele Møller opplegget.

Jeg har i utgangspunktet sett meg ut 530d, men ser at det er kommet en del 535d til rett pris nå(650k). Er det noen som har erfaringer å dele på disse? Typiske feil, utgiftsposter osv..?

Jeg tenker da en 2014 mod. Blir det "dumt" å gå for en 535 kontra 530?

Er det utstyr som er typisk "må ha" i disse?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen!

Ved å søke finner du mange like tråder som denne, hvertfall når det gjelder generelt om F11 (som karosseriet til BMW 5-Serie mellom 2010-2017 heter);

Lykke til med søking og leting etter bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig på grunn av tilgang. Jeg har ennå til gode å finne annet enn diesel på finn. Er det verdt å vente på en eventuell 535i?

Jeg håper å ha bilen en stund, og blir ikke helt klok på km standen på disse bilene. De prises såpass høyt, selv om de gjerne er over 100k km. Er dette noe som ikke har like stor betydning på disse bilene?

Finner for øvrig kun den F10/F11 tråden med søkefunksjonen på forumet.  Så beklager det tobiasw. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stangeland skrev:

Hovedsakelig på grunn av tilgang. Jeg har ennå til gode å finne annet enn diesel på finn. Er det verdt å vente på en eventuell 535i?

Jeg håper å ha bilen en stund, og blir ikke helt klok på km standen på disse bilene. De prises såpass høyt, selv om de gjerne er over 100k km. Er dette noe som ikke har like stor betydning på disse bilene?

Finner for øvrig kun den F10/F11 tråden med søkefunksjonen på forumet.  Så beklager det tobiasw. :-)

 

Et søketips;

Om du f.eks skriver på www.google.no "F11 erfaringer" og etter det skriver "site:bimmers.no" får du alle treff på Bimmers med de søkeordene. Får oftere bedre resultater enn ved forumets egen søkemotor. Dette gjelder over hele internett. Si ifra om jeg skal forklare ytteligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stangeland skrev:

Hovedsakelig på grunn av tilgang. Jeg har ennå til gode å finne annet enn diesel på finn. Er det verdt å vente på en eventuell 535i?

Jeg håper å ha bilen en stund, og blir ikke helt klok på km standen på disse bilene. De prises såpass høyt, selv om de gjerne er over 100k km. Er dette noe som ikke har like stor betydning på disse bilene?

Finner for øvrig kun den F10/F11 tråden med søkefunksjonen på forumet.  Så beklager det tobiasw. :-)

Jeg vurdere salg av min 2013 535d med 82.xxx km, individual moonstone metallic og Zimtbraun innvendig. Full "Gullrekka" med knapper, varme i rattet, webasto, ventilerte seter osv osv. Mangler bare dab, xdrive og skjermer i nakkestøtte av utstyr som eg kommer på. Pris ca 540.000

 

Endret av bmwgreg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Stangeland skrev:

Hei godtfolk!

Skal ha meg ny bil i nærmeste fremtid og nå er valget endelig falt på en BMW. Har i alle år hatt Audi, men har nå etter alt for mye krangling sett meg mektig lei hele Møller opplegget.

Jeg har i utgangspunktet sett meg ut 530d, men ser at det er kommet en del 535d til rett pris nå(650k). Er det noen som har erfaringer å dele på disse? Typiske feil, utgiftsposter osv..?

Jeg tenker da en 2014 mod. Blir det "dumt" å gå for en 535 kontra 530?

Er det utstyr som er typisk "må ha" i disse?

 

 

 

 

Hei,

Har samme erfaring som deg, har hatt Audi og ble veldig lei alle problemene med den siste 2010 A4 TFSI Q.

Har etter det hatt F11 525dx, F31 330dx og F36 435ix, og vil si at 3l diesel er en veldig god motor, både med en, to eller tre turboer.

Ville helt klart gått for lav km, og nyest mulig med tanke på garanti og lavest mulig vedlikeholdskost.

Ville nok gått for en nyest mulig 530dx og eventuelt satt inn power kit hvis du ønsker mer hk, gir 286hk/600Nm med full garanti.

Ellers ville jeg prioritert slik: Norsk bil, xDrive, M-sport, skinn, navi proff, hengerfeste, adaptiv cruice, HUD

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Lars S. Skal ut å prøvekjøre en 2015 mod 530D hos Bavaria i morgen. Denne har alt det utstyret du nevner og ligger ca 50 over opprinnelig budsjett. :)

 

Det er samme Audi A4 jeg sitter med nå. Hatt den i vel 5 år nå, og har i tillegg til masse tull med AC og rustproblemer nettopp hatt den i Tyskland for rep. av det kjente oljeforbruksproblemet som Møller ikke vil vedkjenne seg. 

Her fikk jeg heldigvis dekket dette via en veldig behjelpelig forhandler som brukte flere uker med telefoner og mail til fabrikk i Tyskland. Møller skulle ha 90k for å fikse dette, og sendte ikke en gang en mail til fabrikk for å prøve å løse dette for meg. Så med mindre Møller går dunken og andre aktører går inn, blir det aldri mer Audi på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for 535d før 535i, lavere driftskostnader, mer dreiemoment og bedre tilgang på biler. Jeg ville også funnet en med mellom 70-90 000 km. Kommer bremsebytte og service ved ca 60 000 km. Har ikke noe å si om den har gått 70 eller 90 000 km etter min erfaring. Finn heller en bil som er fullastet med utstyr og fin farge kombo før lav km og middelmådig bil. 

MÅ ha utstyr for slike prioriterer jeg slik: Adative LED lykter, adaptive drive, active cruise med stop & go, skinn, panorama, komfortstoler, M pakke. 

Jeg ville også valgt tysk importbil før norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Magne Abrahamsen skrev:

Jeg ville gått for 535d før 535i, lavere driftskostnader, mer dreiemoment og bedre tilgang på biler. Jeg ville også funnet en med mellom 70-90 000 km. Kommer bremsebytte og service ved ca 60 000 km. Har ikke noe å si om den har gått 70 eller 90 000 km etter min erfaring. Finn heller en bil som er fullastet med utstyr og fin farge kombo før lav km og middelmådig bil. 

MÅ ha utstyr for slike prioriterer jeg slik: Adative LED lykter, adaptive drive, active cruise med stop & go, skinn, panorama, komfortstoler, M pakke. 

Jeg ville også valgt tysk importbil før norsk. 

Hva legger du til grunn bak påstanden "lavere driftskostnader"  ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med pre facelift M550dx? Du får jo riktig gromme slike til 650-700K med 50-70 000 km! Eneste grunnen omtrent til å kjøpe facelift er å få adaptive LED lamper og den fete fronten de gir. Ligger 3 skikkelig bra pre facelift M550 på Finn som du sikkert får rabatt  på, ligget en stund så. Brennes auto i Moss har en til 649K, Bilbutikken1 Sarpsborg en til 639K og SPZ har en til 699K. Den til SPZ er jo ekstremt velutstyrt og flott fargekombo, detaljer, materialvalg. Merkelig at den ikke er solgt enda! Selv en middelmådig M550 har jo som oftest mer utstyr enn en "bra" 530/ 535d. 

Endret av Magne Abrahamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Magne Abrahamsen skrev:

Lavere drivkost utgifter! 535d ligger vel på 0,6 på mila, 535i det dobbelte om du kjører endel by!

Tja..

Diesel har jo ting som DPF, EGR, så er det glødeplugger + relé, kanskje ikke så dyrt i seg selv, men hvis han ikke skrur selv så skal vel verksted ha litt peng siden det krever demontering og knoting.

Også et dumt argument er jo at enkelte steder så skal de jo øke bompengepriser for dieselbiler en god del mer enn bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...