Gå til innhold

Mulig å sveise og borre om disse felgene?


 Share

Anbefalte innlegg

Sikler på nye 18'' felger, veldig gira på OZ Futura men de er vanskelige å oppdrive i 18'' og 5x120. Har funnet noen som er 18'' 4x108, men som allerede har vært sveist og fyllt igjen. Og deretter borret.

Er det nok metall igjen til at det går ann å borre felgene til 5x120 og det fortsatt er sikkert?

image4-full.jpg.7ee3b13c1b13d37155e7adb6550838ad.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borring spørs ofte mest på baksiden, men futura bruker somregel å ha plan bakside.

 

men eg hadde aldri ville sveist felger for 2. gang. Aluminium er ett material som det blir ganske mye spenninger i ved sveising, selv samler jeg på felger men sveiste felgsenter tar jeg ikke i med ei ildrake engang.

Det eg meinar er ei bedre løsning for deg, er å finne 5x112 felger. Dem er det mye av i Futura, så kan du bare borre 5x120 mellom de originale hulla. Så sparer du deg også 3000 i sveising, du slipper å være redd for at spenningene utvikler seg til sprekker og du har ikke ødelagt originaliteten til hjula totalt heller. :)

edit:  men er den originale boltsirkelen 5x120? for om du freser bort det feste til senterkapselen så kan jo det gå dette. men igjen, det er jo litt kjedelig å sitte igjen med hjul som kanskje har kosta deg 25 000 etter oppshining som er vanskelig å selge pga dem har vert "rota med"

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...