Gå til innhold

Omprogrammering av F11 525D


Dieselkongen
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel avhengig av årsmodell. 525d dem første årene var 3 liter 6er men ble senere endret til 2 liter biturbo. Husk at girkassen på 525d med 3 liter ikke er den samme som på 530d. den på 525d er, etter det jeg har skjønnt, den samme som på 4 sylindrede utaver (520d,525d) og da er vel  max dreiemoment på rundt 500 nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greia som i bensineren da? Som selger på bavaria prøvde å selge til meg som twinturbo motor. Trodde faktisk at den 525d hadde to stk turboer etter "liten turbo som mater en større" prinsippet. Men da lærte jeg noe nytt i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, TRF-Racing skrev:

525d 2l har r2s turbosystem. Liten og stor. Sekvensielt og compound.

Jeg ble fortalt av en som påstår å kunne det med tuning profesjonelt at den 4 sylindrede 525d motoren er helt lik 520d motoren og det kun er programvaren som er forskjell og at kassen tålte minimum 550Nm. Blir litt feil det da kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Slutte å høre på disse "tunerne" da... skal ganske godt gjøres å ikke få med seg dette: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA31-EUR-01-2013-F10-BMW-525d&diagId=11_5078

 

Men hei, det er helt sikkert "dyno utviklet" "spesielt for din bil" "leverandør fra utlandet som er så flink at ingen kan vite hvem det er".

Vel det kunne vært en useriøs netthandel tuner det. Vedkommende har vel som en av svært få om ikke den eneste fått TUV godkjent i Tyskland en Opel Record B med vel 1100Hk og selvbygd bremsesystem som bare Ferrari kunne overgå. Alt dette vel å merke for endel år siden, men vil tro han vet hva han prater om. Han påsto nå likevel det overfor meg da :-o Ikke lett å vite hva en skal tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Delekatalogen til bmw, eller "han med selvbygd bremsesystem som bare Ferrari kunne overgå".

 

Opp til deg.

He he tror BMW vet det best og stoler på deg da.

Han ble forresten kalt "Pjokken" og det var flere større reportasje om han i flere motormagasiner i inn og utland den gangen.

Endret av arildopc
korrektur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...